מה עשינו עד היום



ירושלים נט בעדכונים מנאום ראש הממשלה

עיקרי הדברים מנאום ראש הממשלה ונאום שר האוצר: 
"מצוקת הדיור בישראל היא מצוקה אמיתית אף אחד לא מפברק, אכן זאת בעיה אמיתית".כך פתח ראש הממשלה את נאומו לאומה.

ראש הממשלה הוסיף... 
צעירים שעובדים ומשתכרים בכבוד ידם אינם משגת לקנות דירה, אותם צעירים גרים כיום אצל ההורים ועוד מעט אצל הסבים. זיהיתי את הבעיה עוד כשהייתי שר אוצר, לא עלה בידי לשנות. וכעת שהפכתי לראש ממשלה: אני מרגיש כי זו חובה לפתוח את הפלונטרים של השוק לבנייה רבה, בנייה למען זוגות צעירים, חיילים וסטודנטים שיוכלו לרכוש דירות במחירים סבירים. יש לנו מדינה קטנה,, ואנחנו עושים אותה יותר קטנה, יש מונופול של 90% בידי מנהל מקרקעי ישראל, עובדים בשיטת הטיפין טיפין לגבי הוצאת הקרקע הקיימת למכרזי בנייה.
אנחנו מראים היום תוצאה של פעולות של השנתיים האחרונות והשבועיים האחרונים בכדי להקל על הבנייה.
המצב במדינת ישראל כתוצאה מהכשלים, הייתה עלייה חדה כ-40% במחירי הדירות, זו בעיה גדולה.
מחירי הדירות עולים, כי אין מספיק דירות בגלל הבירוקרטיה , הפרוצדורה הקשה שבמדינת ישראל שאין כמוה בעולם. אי אפשר לבנות במדינה. אנו מדורגים מקום 121 בהשגת היתר בניה, 147 ברישום הנכס וכל זה מול מדינות העולם.
יש לנו בירוקרטיה שקשה לתאר אותה ציין ראש הממשלה,  כבר לפני שנתיים רצינו לטפל בנושא זה ובסחבת המתמשכת.
אשם גדול הטיל ראש הממשלה על ממשלות ישראל בעבר. לדברי ראש הממשלה, ממשלות העבר קיבלו החלטות שוגיות לדוגמאת: איסור של תיכנון ושיווק דירות במרכז הארץ 24.8.2008.
דבר שני : ממשלות לא שיווקו מספיק דירות, לא בנו מספיק. יש מחסור מצטבר שגורם ללחץ על המחירים.
ראש הממשלה הציג איזה פעולות נעשו מאז כניסתו לתפקיד:
1. ביטלנו החלטות שגויות.
2. פעולות על ידי משרד השיכון לזרז שיווק הקרקעות לדירות-40% גידול ביחס ל-2008.
3. תמריצים לגידול בבנייה- גם כאן 40% ביחס ל-2008.
 
 עוד הוסיף נתניהו כי אין להתעלם מחוק הווד"לים והרפורמה במבנה מנהל מקרקעי ישראל  ובהחלטות אשר התקבלו ויישמו כבר בתקופה הקרובה:
 6 וועדות מיוחדות הצמודות ל-6 וועדות מחוזיות- ידאגו למסלול עוקף בירוקרטיה חייבים לעבור את מחסום מנהל מקרקעי ישראל שהוא לא הגוף הכי יעיל.
  2 שינויים במנהל מקרקעי ישראל עומדים על הפרק: שיווק קרקעות מוגבר ומהיר הרחבת הסמכויות למנהלים הוספת אנשי מקצוע כמו שמאים ומתכננים.
עזרה לאוכלוסיות שונות החיות תחת מועקה: 1. סטודנטים- הוספת 10,000יחידות דיור-מעונות לסטודנטים. מחיר הקרקע יהיה 0 נעשה מכרזים הפוכים- מחיר הזול ביותר על הקרקע.
2. מאפשרים לסטודנטים להגיע אל מרכזי הערים באמצעות תחבורה ציבורית מוזלת.
3. בנייה לטובת לשכירות מוזלת- אנחנו נשווק קרקע לבניה אלפי יחידות דיור ולהשיג שכירות מוזלת.  ניתן את הקרקעות ב-50%. מתרגם עצמו למאות שקלים הנחה במירי השכירות.
 
שר האוצר יובל שטייניץ הוסיף לאחר נאום ראש הממשלה, שצוותים מקצועיים פועלים בכדי למצוא פתרונות דיור ל-20,000 סטודנטים ברחבי הארץ.
ניתן את הקרקע במחיר 0 נוזיל עליות בנייה, והוזלה של מחירי המעונות. דמי שכירות סבירים לסטודנטים. תוצאה- תהיה פיתרון לסטודנטים המתקשים לשלם שכר דירה, יתקיים על קרקע חומה. יתרונות: 1. 20,000 סטודנטים יעברו מדירות שכורות למעונות (בנייה מהירה של מעונות). לדבר הזה יש השלכות ישירות על שוק הדיור בכלל.
אנחנו נפנה עשרות יחידות דיור של סטודנטים שיעברו למעונות, דבר זה יפנה דירות רבות להשכרה והתוצאה הגדלת שוק הדירות להשכרה.
2. חלק מאותם מעונות שיוקמו בשיתוף פעולה עם ראשי הערים והאונברסיטאות, יהיה בשכונות וערים שאנחנו רוצים לקדם, כמו מתחם מעונות סטודנטים בלוד, עם נתיב תחבורה מהיר.
יהיה ערך מוסף של נוכחות סטודנטים באותם אזורים. גם סיוע מסיבי לסטודנטים, גם חיזור אזורים הראויים לחיזוק וגם עזרה לשוכרים. פיילוט לשנה באמצעות כרטיס חכם-50% בתחבורה הציבורית- מטרה פריסה של השכרת דיור בפריפריות ויסובסד בנסיעות. נבחן זאת לאחר שנה. נעודד לא להתרכז מסביב לאוניברסיטה- אזורים הנחשבים ליקרים.
3. משרדים ודירות ריקות- בשלבי חקיקה מתקדמים בכנסת. אנחנו זיהינו 14 אלף דירות ריקות בישראל, חלקם דירות המשמשות למשרדים וחלק של משקיעים. הדרך המהירה ביותר להכניס דירות נוספות היא להסב חלק מהדירות למגורים, ויתור על מס שבח לאותם בעלי דירות ריקות ומשרדים ויסבו למגורים זאת עד 2012.
צעדים בתחום הארנונה- להפסיק את התופעה של דירות ריקות, אנחנו רוצים  לאפשר לראשי הערים להגדיל את סכום הארנונה לגביה מדירות ריקות, בכדי להפוך לדירות מגורים.
 
תגובת עופר ברקוביץ, יו"ר התעוררות לדברי ראש הממשלה:
"כרגע אנחנו נשארים במקומנו, יש ללמוד את הצעדים שפורסמו. אנחנו חשים שיש אומנם התעוררות קלה בקרב ראש הממשלה והשרים, אך היא לא מספקת. התוכנית שהוצגה היום מעורפלת ואין בה התייחסות לדרישות רבות. אנחנו מרגישי שביבי יוצר פילוג במחאה, בכך שעיקרי דבריו מתיחסים לסטודנטים ולא לכלל האוכלוסיה. יש התייחסות לדיור ולא לשאר המחאות החברתיות בקרב המעמד הבינוני. כפי שציינתי בהתחלה, אנחנו נלמד את הצעדים החדשים בתוכנית, אך כרגע אני לא רואה את סיום המאבק".
 
מערכת ירושלים נט עוקבת אחר כל התגובות וההתפתחיות...

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה