מחאת האוהלים- מעקב ירושלים נט



עופר ברקוביץ יו"ר התעוררות, בראיון לירושלים נט מסביר הבוקר על ההבדלים: בין מחאת האוהלים ברחוב רוטשילד בתל אביב, לבין מחאת הירושלמים בגן הסוס, מה הדרישות ומה יקרה בתום מסיבת העיתונאים של ראש הממשלה

 מה מבדיל את מחאת האוהלים בירושלים משאר חלקי הארץ?
בואי נתחיל מזה, שבהשוואה למפגינים בתל אביב, כאן התאספו מספר ארגונים שפועלים כשנתיים וחצי עוד לפני שאנשים יצאו לרחובות. המאבק שלנו בשר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס ובמנהל המקרקעין, הוא לא מאבק חדש. מחאת האוהלים הירושלמית פועלת בשני מישורים: במישור הכללי ובמישור הנקודתי.

אני מעט מבולבלת, עושה רושם כי אף אחד לא באמת מסונכרן עם האחר לגבי הדרישות שלכם.
התחושה הזו קיימת בשאר חלקי הארץ, פה אנחנו יודעים בדיוק מה מהות ההפגנה ומה ברצוננו להשיג. בתחילה אנחנו מעוניינים להוריד את מחירי הקרקעות ולשנות את שיטת השיווק שלהן. כיום קיימת בירושלים תוכנית "המחיר למשתכן". היזמים מתחרים על מחיר סופי של הקרקעות, ובהשוואה למכרזים אחרים, כאן התחרות היא על המחיר הנמוך ביותר. מי שנהנה ממחירי דירה מוזלים, אלו משפחות מרובות ילדים. הזכאות לדירות מסוג זה, היא בעיקר לחרדים. הדרישה הבאה היא חקיקה של הכנסת מול העיריות. לא ייתכן שהעירייה לא מסוגת לדבר עם היזמים, לא נתפס כי כיום היזמים בעיר יכולים לעשות כל העולה על רוחם. אנחנו דורשים סנקציות על רוכשי הדירות מחו"ל ותושבי הארץ שיש בבעלותם מעל לדירה שלישית. אנו דורשים כי לאותם רוכשים יהיה מס שונה, גבוה יותר בעשרות אחוזים, אני לא סגור על המספר שיספק אותנו, אך הדברים חייבים להשתנות. דרישה אחרונה שאנחנו עומדים עליה, היא "בנייה להשכרה" במרכז העיר. כיום בין באפשרותנו, המעמד הבינוני להשכיר דירות במרכז ירושלמים. המחירים אסטרונומים ולמעמד היצרני נותר רק לפנות לקצוות העיר . אני לא רואה טעם בפרויקטים מסוג Jerusalem gold הוא איננו פונה לאוכלוסיה הבינונית יצרנית.
היום בשעה 11:00 תתקיים מסיבת עיתונאים עם ראש הממשלה. במידה וביבי יסכים ל-50 אחוז מהדרישות שלכם, תתקפלו כל אחד לביתו?
תשאלי אותי בתום מסיבת העיתונאים. אנחנו נצרך לשמוע את הדברים, לשקול אותם ורק אז להחליט.   אני לא בטוח שהיום אנחנו הולכים הביתה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה