דיירי האוהלים מפגינים מול הכנסת . אחד המפגינים נעצר.



גם הבוקר עדיין מכונסים כמה מאות מדיירי האוהלים בגן הורדים מול הכנסת בקריאה " צאו מהמרפסת המדינה קורסת". בהמשך היום מתוכננות עצרות מחאה במספר מוקדים בעיר.

למעלה מאלף איש ממפגיני מחאת האוהלים הגיעו  אמש (יום ראשון) אל גן הורדים מול הכנסת וחלקם אף נשארו ללון במקום. בתחילה הם ניסו להגיע לאזור המנורה שמול המשכן אך המשטרה מנעה זאת מהם, וניתבה את ההפגנה אל גן הוורדים הסמוך. אחד המפגינים נעצר ועוכב לחקירה בחשד להפרעה לסדר הציבורי, אולם למעט המיקרה הזה לא נרשמו עימותים עם המשטרה במקום.
למן השעה 7 בערב, צעדו המוחים ברחובות ירושלים מכיכר צה"ל אל הכנסת, תוך שיבושי תנועה כבדים. המשטרה ליוותה את הצעדה כדי למזער את אי הנוחות לנהגים בכבישים מחד, ולהבטיח את שלומם של המפגינים מאידך. המפגינים קוראים קריאות כמו  "העם דורש צדק חברתי" ו" צאו מהמרפסת המדינה קורסת".

המפגינים מוחים למען הפשרת חוק הדיור הציבורי, הקצאת קרקע לפי טובת המשתכן ולא למרבה במחיר, מימוש מאות אלפי יחידות דיור שאושרו כבר לבנייה ומדיניות לעידוד מחירי שכירות ראויים. אחת ממטרות ההפגנה היא ביטול או שינוי חוק הוד"לים שאמור לעלות להצבעה בכנסת.
אמש בשעות הצהריים זומן יו"ר אגודת הסטודנטים הארצית, איציק שמולי, אל מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אייל גבאי, לדון במשבר הדיור. הפעילים בשטח מעריכים כי הפגישה תניב דחייה של שבוע בהבאת חוק הוד"לים להצבעה על מנת לערוך בו שינויים ולהכניס סעיפים לדיור בר השגה ואלמנטים חברתיים אחרים. כמו כן, ישנה הערכה כי גם הרפורמה במס השבח תעבור שינויים לפני שתובא להצבעה בכנסת.
יו"ר אגודת הסטודנטים של האוניברסיטה העברית, איתי גוטלר, אמר בעצרת במקום כי יוקם מאהל מחאה בכיכר הסוס, וכן מספר מהמפגינים הודיעו כי בכוונתם להישאר עם האוהלים בגן הוורדים אל מול הכנסת עד להודעה חדשה. בעצרת המאולתרת נשאו דברים מספר צעירים מארגוני הסטודנטים, ולא נכח אף פוליטיקאי, לבקשת מארגני ההפגנה.
אתר ירושלים נט ימשיך לעדכן על האירועים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה