דריכות בכנסת לקראת ההצבעה נגד ארגוני השמאל



דריכות גדולה במערכת הפוליטית לקראת ההצבעה היום במליאת הכנסת על הצעותיהם של חברי הכנסת דני דנון (ליכוד) ופאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו) להקמת שתי ועדות חקירה פרלמנטאריות לארגוני השמאל, האחת שתבחן את מעורבותן של ממשלות זרות במימון ארגוני שמאל ישראליים וברכישת קרקעות על ידם (דנון), והשנייה תחקור את פעילותם של הארגונים הישראליים הנוטלים חלק במסע ה"דה-לגיטימציה" כנגד המדינה, כך לטענת יוזמת ההצעה, ח"כ קירשנבאום

מתח במערכת הפוליטית
אמש עסקו שני הצדדים, אלה התומכים ואלה המתנגדים – ב"גיוס כללי" ובמסע שכנוע של חברי הסיעות השונות, על מנת להבטיח כי כולם יגיעו להצבעה ולא יהיו היעדרויות (כפי שקרה בעת ההצבעה על "חוק החרם" בשבוע שעבר). בליכוד טוענים כי אין רוב להצעה, מאחר ובניגוד לתמיכתו ב"חוק החרם" של ח"כ אלקין, הפעם ראש הממשלה בנימין נתניהו מתנגד להצעת החוק, ואף העניק חופש הצבעה לחברי הקואליציה. על רקע חופש הצבעה זה, פעלו בישראל ביתנו להביא את ההצבעה היום ל"הצבעה שמית" – כדי לגרום מבוכה ולהפעיל לחץ על חלק מחברי הליכוד על מנת שלא יתחמקו מההצבעה, ו"להראות לציבור אחת ולתמיד מי באמת נמצא בימין", כך לפי גורמים בישראל ביתנו. בישראל ביתנו מבהירים כי אין בהחלטתו של נתניהו לאפשר חופש הצבעה משום עילה למשבר קואליציוני עם הליכוד, אולם במידה וההצבעה תיפול, ח"כ קירשנבאום מבהירה כי היא תגיש אותה שוב לכשיתאפשר לה.
כצפוי, התגובות במערכת הפוליטית להצעת החוק סוערות. מוקדם יותר הבוקר התייחס ח"כ מאיר שטרית (קדימה) להצעת החוק כשאמר: "זה החוק השערורייתי ביותר שהיה כאן לאחרונה וזה יהיה אסון אם המדינה תעביר אותו. אין לכנסת סמכות לחקור אנשים פרטיים וזה לא יותר ממקרתיזם. ח"כ שטרית הוסיף וציין: "מי שיש לו בעיה – שיפנה למשטרה ויגיש תלונה. אין צורך בוועדות חקירה פוליטיות". מנגד, אמר ח"כ זאב אלקין (ליכוד) כי "חלק מההאשמות השקריות נגד מדינת ישראל בדו"ח גולדסטון מקורם בדוחות של גופים ישראלים מהמגזר השלישי שמקבלים חלק גדול למימון פעילותם ממשלות זרות, ועל כן יש מקום לחקור זאת ולהביא את המידע הזה לידיעת הציבור בארץ".

בעבר פורסם ע"י "המכון לאסטרטגיה ציונית" מסמך העוסק במימון פעילות פוליטית בישראל על ידי מדינות זרות, ממנו עולה כי מדינות באיחוד האירופי תרמו במהלך השנים 2006-2009 למעלה מ35 מליון שקלים בשנה לארגוני שמאל ישראלים, בין השאר לארגון "בצלם" - המספק מידע על זכויות אדם בשטחים, לארגון "יש דין" - הנאבק למען זכויות אדם בשטחים, וכן תרמו כספים גם לארגון "שלום עכשיו".
בארגוני השמאל קיים מתח רב לקראת תוצאות ההצבעה בכנסת, וב"קרן החדשה לישראל" אומרים היום כי "תהא זאת שעת מבחן אמיתית לכנסת, לדמוקרטיה ולחברה הישראלית כולה".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה