עובדי המדינה בבניין התחנה המרכזית מפגינים מול הכנסת במחאה על פרסום ממצאים של איכות הסביבה על זיהומים קשים במקום. בנוסף, דו"ח רפואה תעסוקתית קובע כי העובדים במקום חשופים לסכנות בריאותיות וכי "אסור לשבת בבניין עוד דקה אחת"

 החל משעות הבוקר, קבוצה של עובדי מדינה אשר עובדים מבניין התחנה המרכזית בירושלים (אנשי משרד האוצר, הנהלת גבייה והוצל"פ, אנשי שירות התעסוקה ועוד..), מוחים מול בניין משרד האוצר והכנסת במחאה על פרסום דו"ח של רופא תעסוקתי מטעמם, אשר מצטרף לדוחות איכות סביבה בנושא  - אשר קובע חד משמעית כי העובדים בבניין התחנה חשופים בצורה ישירה לזיהומים קשים, בעיקר משום הימצאותם של המשרדים מעל חניון האוטובוסים הפולט פיח רב אל האוויר בתחומי הבניין.
 

 העובדים מספרים  על בעיות בריאות קשות שהתגלו במהלך 9 שנות עבודתם במקום. בין השאר מציינים העובדים תלונות על כאבי ראש והתעלפויות כדבר שבשגרה, מקרים חוזרים ונשנים של דלקות ריאות ובעיות נשימה קשות, ואף מספר מקרים של הפלות ושל לידות מוקדמות ותינוקות אשר נולדו עם תסמונות ומומים שונים. העובדים מוחים על היעדר אמצעי תחזוקה במקום, וחלקם הוסיפו כי הם מגיעים אל העבודה עם "מסיכות מנתחים", ולא מסירים אותן לאורך כל שעות עבודתם בבניין.  
שמעון שהרבני, יו"ר ועד העובדים של שירות התעסוקה במחוז ירושלים, מספר כי "חלק מהעובדים אוימו שלא להתלונן בנושא", ועל אף שבהפגנה השתתפו עובדים לצד מנהלים, שהרבני מציין כי אין שיתוף פעולה בנושא עם הנהלות משרדי הממשלה, חרף פניות חוזרות ונשנות בנושא.   

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה