מתכוננים להקמת עיר האוהלים הירושלמית למרגלות החומות



צום י"ז בתמוז שחל היום, מסמל את תחילת חורבנה של ירושלים. עיר האוהלים שתוקם היום למרגלות חומות העיר העתיקה מבקשת לאחד את תושבי ירושלים ואוהביה במאבק על בנייתה

באופן סמלי למדי, מחאת הדיור בירושלים מכה שורש מול חומות העיר העתיקה בצום יז' בתמוז, היום בו הובקעו החומות והחל תהליך החרבתה של ירושלים ובית המקדש. כפי שפורסם אתמול בירושלים.נט, מחאת הדיור תופסת תאוצה ומגיעה לירושלים- החל מהפגנות מול הכנסת בבוקר יום ב' ועד להקמת עיר אוהלים ירושלמית בכיכר צה"ל. מארגני המאבק מקווים ש "בי"ז בתמוז תשע"א, יובקעו חומות האטימות והאוליגרכיה השלטונית וצעירים במדינת ישראל יוכלו לרכוש ולשכור דירה במדינה במחיר שווה לכל נפש".
יותם קלנר ממובילי המאבק: "המאבק למען דיור בר השגה הוא מאבק ללא הבדל דת גזע ומין. אנו קוראים לכל מי שמפריע לו שחצי מהמשכורת שלו מופרשת לשכר דירה שיגיע מחר לכיכר צה"ל".  

תנועות רבות משתפות פעולה בהקמת מאהל המחאה שיחל את פעילותו הערב (ג') בשעה 17 למרגלות העיר העתיקה ומול שכונות הרפאים ממילא וכפר דוד. מארגני המאהל מדגישים כי הוא יורכב מצעירים וצעירות ללא שיוך פוליטי והמאבק הוא למען דיור בר השגה שווה לכל נפש.הפעילות במאהל תהיה מעבר להקמת עיר אוהלים ותכלול פעילויות כגון הרצאות ופאנלים בנושא.  
תנועת רוח חדשה קוראת להגיע ולתמוך במחאה שכן נושא דיור בר השגה לצעירי העיר הוא חלק מהמאבק על צביונה הצעיר והפלורליסטי של ירושלים. תנועת התעוררות, שגם היא הצטרפה למארגנים,  תקיים הערב הפגנה מול ביתו של שר האוצר ד"ר יובל שטייניץ במבשרת כמחאה על היעדר מדיניות ממשלתית בתחום הדיור.  
יש לציין, כי המחאה הירושלמית מבקשת למצוא פתרונות יישומיים לבעיית הדיור. התנועות הירושלמיות השונות המשתתפות באירוע פועלות במהלך השנים האחרונות בנושא זה כחלק ממהלך כולל של משיכת צעירים איכותיים לירושלים ותקווה שהם יישארו להתגורר ולעבוד בעיר גם לאחר לימודיהם האקדמיים, זאת בשונה למחאה בתל אביב שהתגבשה סביב יוזמות של אנשים פרטיים ולא כחלק ממגמה.  
עיריית ירושלים הציגה את תוכנית 20/20/20- מודל אותו אישרה המועצה בו כל בנייה של 20 דירות ומעלה, או בנייה של למעלה  מ2000 מ"ר, תחייב ש20% מיחידות הדיור יהיו בשטח המותאם לצעירים בשטח של עד 100 מ"ר ומחיר הדירות יהיו נמוך ב20% משווי של דירה מקבילה לזכאים ע"פ קריטריונים שיאושרו ע"י העירייה- על מנת שהתוכנית תקבל את אישורי הבנייה מהעירייה. כמו כן, מנגנון הגנה יבטיח שהדירות יישארו בנות השגה לאחר האכלוס.  ראש העיר ניר ברקת תומך במאבק הצעירים וקורא לממשלה לאשר את תוכנית העירייה לדיור בר השגה בעיר: "עיריית ירושלים היא החלוצה בארץ ביצירת מודלים ייחודיים שמאפשרים לצעירים לגור במחירים סבירים" אמר ברקת. "למדנו מניסיון של ערים אחרות בעולם שהצליחו לעשות זאת, אך אין בכוחן של הרשויות המקומיות, נחושות ככל שיהיו לפתור את הבעיה לבדן. בעולם הרחב הממשלות מניחות את התשתית החוקית והפיננסית לדיור בהישג יד ומאפשרות לדרג המוניציפאלי לפעול על פי עקרונות אלו. אני מצפה מהממשלה וממנהל מקרקעי ישראל לקחת אחריות. עלינו לצקת תוכן ממשי למושג "דיור בהישג יד" ולוודא כי הוא לא יהיה עוד סיסמה ריקה מתוכן אלא פתרון אמיתי לדור העתיד של בירת ישראל".
 
צילום:פלאש90

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה