נעצר חשוד שגרם לפרוץ השריפה



תושב בית זית בן 50 נעצר בחשד שאשפה שהבעיר גרמה לדליקה אתמול ביער ירושלים

משטרת מחוז ירושלים עצרה היום (ב') תושב בית זית בן 50 בחשד שגרם לפרוץ השריפה אתמול, שכילתה 150 דונם ביער ירושלים ואיימה לפגוע ביד ושם.
סימני פרוץ הדליקה נמצאו בקרבת ביתו של החשוד. על פי החשד, אשפה שהבעיר גרמה לשריפה הגדולה.

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב עם נציב כבאות ארצי, רב טפסר שחר איילון, מפקד טייסת הכיבוי אלעד, סא"ל רמי ואנשי הטייסת ומערך כבאות והצלה.  
   
נתניהו בירך את אנשי הצוות על הפעולה המוצלחת שלהם בכיבוי שריפת הענק בהרי ירושלים, אשר איימה לפגוע גם במוזיאון יד ושם. בפגישה השתתף גם יו"ר הנהלת יד ושם, אבנר שלו, אשר הציג את היערכות אתר ההנצחה להתמודדות עם שריפות.  
  
נתניהו הודה לצוות הטייסת על פעולתם המוצלחת לכיבוי האש ולמניעת פגיעה באתר ההנצחה. "היעד הראשון הוא הצלת חיי אדם, היעד השני הצלת מורשת ישראל", אמר נתניהו. "שאלו אנשים מה ייקחו עימם לו ביתם יעלה באש, והתשובה הראשונה היא בדרך כלל אלבום התמונות. יד ושם הוא אלבום התמונות של העם היהודי ואנו חייבים לשמור עליו. עמדתם באתגר ואני רוצה להודות לכם. נמנע פה אסון, האש כובתה בזמן מהיר מאד ושיתוף פעולה מלא. אנחנו בונים כרגע יכולות נוספות ומרחיבים אותן. יכולות הכיבוי הקרקעית והאווירית השתפרו רבות בכמה חודשים. אתם עומדים מול קו האש, עומדים בחום ואני רוצה להודות לכם בחום".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה