ממשיכה להסתבך - ח"כ זועבי הורחקה מישיבות הכנסת



ועדת האתיקה של הכנסת הטילה הבוקר על חברת הכנסת חנין זועבי (בל"ד) הרחקה מהשתתפות בישיבות מליאת הכנסת (למעט כניסה להצבעות) ומהוועדות השונות (למעט כאלה הנוגעות אליה אישית), וזאת בעקבות השתתפותה במשט ה"מרמרה" הטורקי לעזה בחודש מאי אשתקד

לאחר שהוגשו לועדת האתיקה של הכנסת קובלנות כנגד ח"כ זועבי ע"י חברי הכנסת דני דנון, מיכאל בן ארי ואורית זוארץ, בגין השתתפותה במשט הטורקי לעזה על סיפון ה"מרמרה" בחודש מאי בשנה שעברה, החליטה הועדה להעניש את ח"כ זועבי בהרחקה מישיבות המליאה ומחברותה בוועדות הכנסת השונות.
בהתבססותה על מסקנות ועדת טירקל לבדיקת אירועי המשט, קבעה ועדת האתיקה כי:

"עצם ההשתתפות במשט שנועד להפר את הסגר הימי שהטילה ישראל על רצועת עזה, שהוטל כחלק מהעימות המזוין בין ישראל לבין החמאס, עוד לפני שנודעו תוצאותיו הקשות של האירוע ואף במנותק מהן, מהווה פעולה אשר במהותה פוגעת בביטחון המדינה ואינה עולה בקנה אחד עם מרחב הפעולה הלגיטימי של חבר הכנסת".
עוד ציינה ועדת טירקל כי פריצת הסגר הימי כשלעצמה יש בה כדי לגרום בכוח לנזק למאמץ הצבאי של ישראל מול החמאס.
לעניין הסנקציה הראויה, נקבע כי "ח"כ זועבי פגעה פגיעה חמורה בכבוד הכנסת ובאמון הציבור בכנסת", ומאידך גיסא, אין בידי הוועדה ראיות מבוססות לכך שחה"כ זועבי ידעה מראש על האלימות המתוכננת נגד חיילי צה"ל או ראיות לעניין התנהגותה בעת האירועים.
בתגובה שהעבירה ח"כ זועבי לחברי הועדה בעניין הקובלנות שהוגשו נגדה, אמרה זועבי כי "מדובר בתביעות קנטרניות נגד פעילות פוליטית לגיטימית, שהיא זכות של כל אזרח ובוודאי של חבר כנסת. מימשתי את זכותי לפעילות פוליטית וחופש ביטוי ולא הפרתי את החוק, לכן אני קוראת לוועדת האתיקה לדחות קובלנות אלה".
בהתייחסות לטענותיה של זועבי לשימוש בחופש הביטוי, אמרה הועדה כי אין מדובר בשימוש לגיטימי בזכות חופש הביטוי כגון השתתפות בהפגנה נגד מדיניות הממשלה או בהתבטאויות קשות כאלה ואחרות, אלא כאמור בנטילת חלק בפעילות אקטיבית שבמהותה פגיעה בביטחון המדינה, דבר המצדיק סטייה מהמדיניות שקבעה הוועדה וענישה בהתאם.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה