ברקת לממשלה: "קדמו את יוזמותינו לדיור בר השגה"



לאחר המחאה אתמול על יוקר הדיור, פונה ראש העיר לממשלה ומבקש ממנה וממינהל מקרקעי ישראל "לקחת אחריות"

ראש העיר ניר ברקת, קורא לממשלת ישראל להקשיב לקול הצעירים אשר מוחים על מחירי הדיור היקרים ולקדם באופן מיידי את יוזמות עיריית ירושלים ליצירת דיור בר השגה לצעירים בעיר. "עיריית ירושלים היא החלוצה בארץ ביצירת מודלים ייחודיים שמאפשרים לצעירים לגור במחירים סבירים" אומר ברקת.
     

"למדנו מניסיון של ערים אחרות בעולם שהצליחו לעשות זאת, אך אין בכוחן של הרשויות המקומיות, נחושות ככל שיהיו לפתור את הבעיה לבדן. בעולם הרחב הממשלות מניחות את התשתית החוקית והפיננסית לדיור בהישג יד ומאפשרות לדרג המוניציפלי לפעול על פי עקרונות אלו. אני מצפה מהממשלה וממנהל מקרקעי ישראל לקחת אחריות. עלינו לצקת תוכן ממשי למושג "דיור בהישג יד" ולוודא כי הוא לא יהיה עוד סיסמה ריקה מתוכן אלא פתרון אמיתי לדור העתיד של בירת ישראל" הוסיף.  
    
בראש התכניות אותן יזמה העירייה במסגרת תכנית לדיור בר השגה לצעירים, נמצאת תוכנית המכונה "20:20:20" במסגרתה אישרה מועצת העיר מודל לפיו בכל בניה של 20 יחידות דיור ומעלה, או 2000 מ"ר ומעלה, מתנה העירייה את האישור בכך ש 20% מיחידות הדיור יהיו בשטח מותאם לצעירים של עד 100 מ"ר ומחיר הדירות יהיה נמוך ב- 20% משווי השוק של דירה מקבילה.
   
התוכנית כוללת משמעויות כלכליות הן בקרקעות פרטיות והן בקרקעות ציבורית ובאה לידי ביטוי בהטבה לרוכשים במחיר רכישת דירה. העירייה טוענת כי היא הגיעה להסכמה רחבה למימוש המודל עם ארגוני הקבלנים והאדריכלים בעיר, אך על ממשלת ישראל לקדם חקיקה ראשית שתקל על הטמעת עקרונות אלו ותבטיח מסלול ירוק ומהיר לבניה לצעירים.
   
כזכור, בלחץ העירייה הונחו לפני מספר שבועות נציגי משרד המשפטים ע"י וועדת הפנים של הכנסת והוועדה המשותפת לרפורמה בחוק התכנון הבניה לשלב ברפורמה דיור בר השגה.
    
בנוסף דורש ברקת ממינהל מקרקעי ישראל להגדיל את כמות השיווקים לבניית בניינים המיועדים להשכרה לצעירים בירושלים בהתאם לרשימת המתחמים שאיתרה העירייה לפני כחצי שנה ושביכולתם להגדיל את היצע הדירות להשכרה בעיר.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה