ועד עובדי הכנסת מאיים להחרים את ח"כ זועבי בעקבות תקיפת עובדת



לאחר שאמש ח"כ זועבי תקפה פיזית סדרנית אשר ביקשה להוציאה מהמליאה בהוראת יו"ר הכנסת, מבהיר ראש ועד עובדי הכנסת כי במידה ולא תהיה התנצלות פומבית - ועד העובדים ישקול להחרים את חברת הכנסת ולהפסיק את מתן השירותים כלפיה.

 סערת השתוללותה של חברת הכנסת חנין זועבי (חד"ש) אמש במליאת הכנסת - ממשיכה להכות גלים גם היום.
בנאומו של ראש הממשלה, הזכיר נתניהו את ח"כ זועבי כאשר אמר: "עלתה לנאום לפני חברת כנסת שמשתתפת במשט פרובוקציה, שנועד לפרוץ סגר ימי ביטחוני של המדינה. יש לך מזל שאת חברת פרלמנט ישראלי ולא חברת פרלמנט הסורי. במדינה הזאת אבל, היא חופשית לצעוק". בתגובה לדברים, התפרצה זועבי לנאומו של נתניהו בקריאות ביניים חוזרות ונשנות, ולא חדלה חרף קריאתה לסדר על ידי יושב ראש הכנסת, ראובן ריבלין.

לאחר שריבלין קרא לה לסדר בפעם השלישית והורה לה לצאת מהמליאה, סירבה ח"כ זועבי לעשות כן, ואף התנגדה בכוח ודחפה את הסדרנים אשר הגיעו להוציאה מהמליאה, ואף דחפה ופגעה פיזית באחת הסדרניות.
בעקבות המיקרה, הוציא יו"ר ועד עובדי הכנסת, חיים איובי, מכתב אל מנכ"ל הכנסת דן לנדאו, בו הוא מציין כי הוא "נדהם מעוצמת האירוע", והוסיף כי "עובדי הכנסת ובפרט סדרני הכנסת, עושים מלאכתם ברגישות רבה מול באי הבית ובפרט מול חברי הכנסת". בסיום מכתבו, מבהיר איובי כי "אם לא תהיה נכונות להתנצל פומבית (מצד ח"כ זועבי, י.ח.), ועד עובדי הכנסת שוקל לנקוט אמצעים עד כדי הפסקת מתן שירותים לחברת הכנסת ע"י עובדי הכנסת".
בראיון ברדיו לפני שעה קלה, אמרה ח"כ זועבי כי היא מתנצלת בפני הסדרנית ושהיא לא התכוונה לפגוע בה. "ניסיתי להשתחרר מאחיזת הידיים שלה ולצאת לבד", כך לדברי זועבי.
להלן סרטון מהאירוע במליאה אמש, באדיבות ערוץ הכנסת:

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה