הולכים לישון באגף הארנונה



צעירים "נשכבו לישון" באגף הארנונה בעירייה במחאה על יוקר הדיור בעיר. הערב תוקם עיר אוהלים בכיכר ציון

כיכר ציון בירושלים וכיכר הבימה בתל אביב כבר ראו הרבה מחאות, אבל מחאת אוהלים המתרחשת במקביל בשתי ערים, כנראה שעוד לא.
   

היום (ה')בשבע וחצי בערב, הצעירים מעלים את נושא יוקר שכר הדירה לסדר היום.  
   
דפנה ליף, המתגוררת בתל אביב החליטה למחות על מחירי הדיור העולים ולהקים אוהל מחאה בכיכר הבימה בתל אביב ביום חמישי הקרוב: "ב' זה אוהל". היוזמה התקבלה בברכה וצעירים רבים החליטו להצטרף אליה ופתחו אירוע בפייסבוק. אירוע דומה יתקיים גם בכיכר ציון בעיר.
   
כחלק מצעדי המחאה, נכנסו היום כמה צעירים ירושלמים למשרדי אגף הארנונה בעירייה, ולעיני העובדים ההמומים, נשכבו לישון במסדרונות האגף כאומרים אין לנו כסף לתשלום דמי שכירות. 
   
מצוקת הדיור של הצעירים והסטודנטים מוכרת זה מכבר כאחת הסיבות המרכזיות להגירה השלילית מירושלים וקבוצת המחאה מבקשת להעלות לסדר היום את חשיבות השארת הציבור הצעיר בירושלים גם לאחר תום לימודיו האקדמיים ולהקל עליו בזמן לימודיו שכן עלות המחייה בירושלים גבוהה.
    
כזכור, בשנים האחרונות, כחלק ממהלך של עיריית ירושלים להצעיר את מרכז העיר ולהפוך את ירושלים לעיר ידידותית לצעירים וסטודנטים, ניתנה מלגה לצעירים השוכרים דירה במרכז העיר. לצערם של השוכרים, בעלי הדירות ניצלו את המלגה והעלו את מחירי הדיור. לאחרונה הודיעה העירייה כי פרויקט המלגות מבוטל, אך מחירי השכירות נותרו בעינם ואף ממשיכים לעלות.
     
מעבר למצוקת הדיור בכל רחבי הארץ, בעיה ייחודית לירושלים היא  תופעת 'דירות הרפאים'- דירות שנקנו על ידי תושבי חוץ המאכלסים את דירותיהם ימים ספורים בשנה ובשאר השנה הדירות אינן מושכרות. ישנן כ10,000 דירות רפאים בירושלים. הביקוש מעלה את ערך הנדל"ן למכירה ודיור בר השגה בירושלים הוא פריט נדיר לטענתם של מארגני המחאה, אשר מעודד הגירה שלילית של משפחות צעירות היכולות ורוצות לתרום לבירה.  

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה