תוקם ועדה לשיבוץ ספרדיות בבתי ספר חרדיים



בעקבות בקשת משרד החינוך, העירייה תקים ועדה שתדאג לשיבוצן של בנות ספרדיות במוסדות החינוך החרדיים העל יסודיים

130 תלמידות ירושלמיות עדיין לא יודעות היכן יתחילו ללמוד בשנת הלימודים הקרובה והטענה המרכזית של גורמים בתחום היא שהן מופלות לרעה על רקע עדתי.
   

במכתב ששלח מנכ"ל משרד החינוך ד"ר שמשון שושני לכמה ראשי ערים, ביניהן ראש העיר ירושלים ניר ברקת, ביקש לפעול להקמתה של ועדה שתסייע בשיבוץ תלמידות ספרדיות לבתי ספר חרדיים על יסודיים.  
   
ועדת השיבוץ העירונית תוקם בראשותו מנהל מחלקת החינוך בעירייה ותורכב משני נציגים תורניים, אישי ציבור, אשכנזי וספרדי בנוסף לקצין ביקור סדיר מפקח מטעם משרד החינוך. הרב משה מאיה כבר נתן את הסכמתו לשמש כנציג הציבור הספרדי.
    
הקמת הועדה באה לאחר שסגן השר ח"כ מנחם אליעזר מוזס ביקש שלא לפגוע בסמכויות מנהלי המוסדות, אך מכוון שישנו מספר גבוה של בנות שעדיין לא שובץ ולא נעשים מאמצים לשבצן כנדרש והיענות חלשה לפתירת הבעיה, הוחלט על הקמת ועדה ייעודית לנושא.  
   
מהעירייה נמסר כי "עיריית ירושלים פועלת בשוויוניות ובמקצועיות בכל נושא רישום תלמידים לבתי הספר בכל המגזרים בעיר. לעומת שנים עברו, לקחה העירייה אחריות על מערך הרישום בחינוך החרדי וקבעה מדיניות ברורה, תקדימית ופורצת דרך בכל הקשור לשיבוץ תלמידות בבתי הספר במגזר החרדי, בכל הגילאים. העירייה אף מפעילה את סמכותה ומתנה תקצוב ותמיכה עירונית למוסדות חינוך בקבלת תלמידות על פי החוק והנוהל.  
    
כתוצאה ממהלכים אלו הגיעה העירייה להישגים חסרי תקדים בכל הקשור לרישום ושיבוץ תלמידות העיר במוסדות החינוך במגזר החרדי. עיריית ירושלים קיבלה את מכתבו של מנכ"ל משרד החינוך ותשתף פעולה עם כל וועדה שתקום, בשקיפות ובאחריות מלאה, במטרה לדאוג לצרכי החינוך של כלל ילדי העיר, בשוויוניות ללא הבדל דת מין וגזע". 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה