מוקד עימות חדש בשכונת גילה?



בעיריית ירושלים הוחלט על בנייתן של 950 יחידות דיור בשכונת גילה. בתגובה אמש, מסר דוברו של אבו מאזן: " ההחלטה מחריבה כל יסוד לקיומו של תהליך מדיני אמיתי". מעיריית ירושלים נמסר: "בנייה חדשה בירושלים היא הכרחית להתפתחות העיר ולמתן אפשרות לצעירים וסטודנטים לגור ולרכוש בה דירה".

 דובר הנשיאות הפלסטינית, נביל אבו-רודיינה, גינה אמש את כוונתה של עיריית ירושלים לבנות כ950 יחידות דיור חדשות בשכונת גילה במזרח העיר, לאחר שועדת התכנון והבנייה אישרה זאת עוד בחודש אפריל השנה.
העבודות אמורות להתחיל תוך שנה. שכונה גילה.

בדברים שפורסמו אמש בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", אמר אבו רודיינה כי: "ההחלטה הישראלית משקפת את תגובתו של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו לנאומו של הנשיא האמריקני ברק אובאמה ולפגישת הקוורטט בעניין תהליך השלום". אבו רודיינה הוסיף וציין כי "ההחלטה חותרת תחת כל ניסיון לגבש יסודות רציניים לתהליך מדיני שיביא לשלום אמיתי".
בעיריית ירושלים נמסר בעבר כנגד הטענות המתנגדות לאישור התוכנית כי  "הניסיון להציג בנייה בשכונת גילה כפרובוקציה הוא הזוי ומופרך. כידוע, אין כל שינוי במדיניות הממשלה והעירייה ב-40 השנים האחרונות והנושא נמצא בקונצנזוס רחב בציבור. עיריית ירושלים ממשיכה לאשר בנייה לערבים ויהודים בכל חלקי העיר, שכן בנייה חדשה בירושלים היא הכרחית להתפתחות העיר ולמתן אפשרות לצעירים וסטודנטים לגור ולרכוש בה דירה". עבודות הבנייה אמורות על פי התכנון להתחיל בשנה הקרובה, אולם ההחלטה עדיין טעונה אישור של משרד הפנים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה