גאווה ירושלמית



בטקס "אות רמון" - טקס הענקת האות לאיכות, מצוינות ומנהיגות ע"ש אילן ואסף רמון ז"ל שנערך אמש במשכן הכנסת, נבחרו 8 תלמידים מצטיינים מבין אלפי מועמדים, וביניהם אודליה גוטליב וידידיה האריס מירושלים אשר זכו למלגת לימודים עתידית מטעם משרד המדע, ומדליה מידי יו"ר הכנסת רובי ריבלין ורונה רמון.

אות רמון למצוינות ע"ש אילן ואסף רמון המוענק זו השנה החמישית, הוא גולת הכותרת של התוכנית לעודד תלמידים בעלי פוטנציאל לימודי מתוך מגמה ליצור תרבות של מצוינות בקרב בני נוער בישראל. בכל שנה נבחרים שמונה תלמידים (מבין אלפים), אשר שותפים לאורך השנה בפרויקט רמון (המספר שמונה מייצג את שבעת חברי צוות קולומביה שנספו ואחד נוסף עבור אסף רמון) בו הם נדרשים לבצע פעילות קהילתית, להפגין מצוינות, מנהיגות ועבודת צוות.
אודליה גוטליב מקבלת את הפרס מידי רונה רמון

בפרס מיוחד של "אות רמון" (המקום הראשון מתוך השמונה), זכתה אודליה גוטליב מאולפנת חורב בעיר. אודליה, אשר עלתה מבלגיה לפני שנים אחדות, מתנדבת בבית התמחוי "חזון ישעיה" ומלווה באופן אישי את אחת המשפחות הנתמכות במקום. במקביל, היא מבקרת ומסייעת לאישה קשישה בביתה מידי שבוע בקביעות. מוריה מתארים אותה כ"בחורה אצילית וצנועה מאוד, אשר לא מבינה בכלל מדוע מגיע לה פרס על מעשיה..".
זוכה נוסף ב"אות רמון" הוא ידידיה האריס, תלמיד תיכון הרטמן לבנים בעיר, אשר לצד הצטיינותו בלימודים, הוא מסייע גם לתלמידים אחרים באמצעות אתר אינטרנט שהוא שותף להפעלתו. ידידיה משתתף בחלוקת מזון לנזקקים ובגיוס כספים למטרות צדקה. חבריו מתארים אותו כ"בחור צנוע ואחראי, המתנדב לכל משימה ומשמש דוגמא לסובבים אותו".  
זוכי "אות רמון", אודליה גוטליב וידידיה האריס
יושב ראש הכנסת רובי ריבלין, נשא בפתיחת האירוע דברים לזכרם של אילן ואסף רמון ז"ל, על שהיו "סמל של איכות, וכי כל מי שפגש בהם, בחייהם או לאחר מותם, זיהה מיד את איכותם שעלתה לאין ערוך על המכשור בו הם בטחו" (אילן נהרג באסון מעבורת החלל קולומביה בשנת 2003, ואילו בנו אסף נהרג בתאונת אימונים בהתרסקות מטוסו ב2009). לאחר מכן ריבלין פנה אל שמונת הזוכים ואמר  כי "האות בו אתם זוכים הקרוי על שמם, מחייב אותכם להצטיין ולהיות איכותיים ומוסריים למען החברה ולמען מדינת ישראל". 
רונה רמון, אלמנתו של אילן, ברכה את הזוכים וציינה כי: "איכות, מצוינות ומנהיגות היו לאילן ואסף כדרך ארץ. אותו אות המוענק לכם היום, ילדי רמון היקרים, בזכות התוכן שאתם יוצקים למושגים אלו, כל אחד בתחומים הקרובים לליבו". עוד הוסיפה רונה כי "קרן רמון הפועלות לקידום וטיפוח מטרות בארץ ישראל בהשראתם של אילן ואסף, תעשה הכול כדי לאפשר לכם להתקדם ביכולתכם ליצור חברה טובה יותר. אנו רואים בכם את המנהיגות העתידית של מדינת ישראל". 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה