משרד התחבורה: על סיטיפס להיערך להפעלת הרכבת הקלה במועד



וועדת הכלכלה של הכנסת דנה בשאלת מועד הפעלתה של הרכבת הקלה. משרד התחבורה הבהיר כי הוא מצפה שהרכבת תפעל סמוך למועד המתוכנן, על רקע בעיית אישור תוכנת הרמזורים

 בדיון היום (שלישי) בוועדת הכלכלה של הכנסת, הבהיר סמנכ"ל תכנון כלכלי במשרד התחבורה, צ'ארלס סולומון, כי "המשרד מצפה מהזכיין להשלים את כל הפעולות הדרושות, כדי להפעיל את הרכבת הקלה ב-8 באוגוסט או סמוך למועד שנקבע". סולומון אמר את הדברים בהתייחס לכך שבדיון הקודם דווח לוועדה על בעיה באישור תוכנת הרמזורים שעלולה לדחות את מועד ההפעלה המסחרית.
תופעל הפעם במועד? הרכבת הקלה בירושלים.

סולומון הוסיף כי הערב מתוכננת ישיבת בוררות בנושא בין הצדדים, ובה מתכוון המשרד להציג עמדה ברורה, לפיה הזכיין צריך להיערך להפעלה מסחרית בחודש הבא. "מובן לנו שהזכיין בפיגור, אבל ניתן לשקול הפעלה ברמת שירות נמוכה מזו שנקבעה בזיכיון ללא העדפה מלאה ברמזורים. הזכיין יצטרך להשלים את התקנת הרמזורים תוך כדי תנועה", אמר סולומון. היועצת המשפטית של חברת סיטיפס, עו"ד גיתית שיינין, אישרה כי הערב תתקיים ישיבת בוררות ואמרה כי החברה ממתינה שהמדינה תאשר את חתימת המהנדס שהסכים לחתום על תוכנית הרמזורים ושהנושא יבוא על פתרונו.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה