תושבי נחלאות נגד המינהל הקהילתי



תושבי השכונה קיימו הפנינג מחאה נגד מינהל לב העיר, שלטענתם לא מעניק להם את השירותים הקהילתיים הנדרשים

   חופשת הקיץ של הילדים מביאה עימה מחאה כנגד המינהל הקהילתי מרכז העיר, בטענה כי הוא אינו מספק את השירותיים הקהילתיים וחוגים מתאימים לילדי השכונה ולמשפחות הצעירות. הפנינג חד פעמי של הפגנה חיובית או אירוע שיעורר את שכונת נחלאות משלוותה?
 

 כ-300 מתושבי נחלאות השתתפו אתמול (יום ראשון), בהפנינג עבור המשפחות הצעירות בשכונה שאורגן על ידי התושבים ותנועת 'ירושלמים'. משתתפי ההפנינג פנו בדרישה למינהל הקהילתי ולעירייה : "גם המשפחות בנחלאות דורשות שירותים קהילתיים". לטענת מארגני ההפנינג, מטרת האירוע הייתה להראות שישנן מאות משפחות צעירות בנחלאות אשר לא זוכות לשירותים קהילתיים  וחוגים מתאימים מטעם המינהל הקהילתי מרכז העיר שנקלע לקשיים כלכליים.  תמרה קדמי, פעילה בשכונה מטעם התארגנות 'ירושלמים' הזהירה: "העירייה מעודדת את המשפחות הצעירות לעזוב את העיר ולהצטרף לגל ההגירה השלילית".
 
 במהלך האירוע שחל אתמול אחר הצהריים, הופיעו מוזיקאים תושבי השכונה, התקיימו חוגי ספורט ויצירה לילדי השכונה וכמו כן הוכנו שלטים הפונים אל העירייה והמנהל הקהילתי בבקשה ללקיחת אחריות על שעות הפנאי של ילדי השכונה.
 
 קדמי הוסיפה ואמרה כי ""אנחנו לא רוצים ולא מוכנים יותר לוותר על מה שנראה כמגיע לנו ולילדים שלנו. אם העירייה והמינהל הקהילתי לא מפעילים את המתנ"ס, אנו התושבים לא נעמוד מן הצד. אנו גם נהיה מוכנים להירתם לעזור בהפעלת המתנ"ס אך את התשתית לפעילות, העירייה חייבת לתת. לתושבי נחלאות מגיע יותר".
 
 "נולדתי באזור, הוריי מתגוררים בו, אני שמח שאזור נחלאות ומרכז העיר מקבל אופי מזקן לצעיר יותר", אומר מנהל מינהל לב העיר אורי עמדי, "זה פרויקט שהתחלתי אותו לפני כ-20 שנה ולא בא בקלות. לפני שהגעתי, האזור היה נטוש ומוזנח והדבר הראשון שעשינו הצוות של המינהלים היה לטפל בתשתיות. התשתיות בלב העיר הוחלפו ושונו על מנת לאפשר הרחבות בנייה שתעודד כניסה של צעירים ומשפחות להגיע, אבל לא באמצעות בניה במגדלים שתשנה את האופי של השכונה". עמדי הוסיף כי "בעקבות הצערת השכונה בונים מערכת שירותיים חברתיים חדשה, כשהשקפת העולם של הצוות היא התייחסות פונקציונאלית לכל אוכלוסייה: לדוגמא אוכלוסיית הסוחרים בשוק, צעירים , נוער ואומנים".
 
 "המשפחות הצעירות זה דבר חדש יחסית וצריך להתחיל להתאים את השירותים. נקבעה פגישה עם הקבוצה  שהובילה את המחאה הלגיטימית אתמול יחד עם העובדים במינהל הקהילתי על מנת לחשוב יחד על הדרכים לענות על צרכיהם ועל הטענות שהם מעלים כגון גנים ציבוריים. יש לי כמה רעיונות לגבי זה, כמו הנגשת גן סאקר למשפחות צעירות מעבר לשיפורים שנערכו בו כבר. כך גם גן העצמאות. לגבי החוגים- חוג אפשר להפעיל כאשר יש יכולת כלכלית לכסות אותו. לשם כך צריך היקף נרחב של צעירים ונוער שישתתפו ויוכלו לממן את החוג. זה לא אזור שיש בו כרגע היקף רחב של אוכלוסיות אלו, ולכן עניין החוגים אינו מספיק דומיננטי במרכז העיר. אני מקווה שעם הזמן יבוא עוד ועוד צעירים ומשפחות לאזור", אמר עמדי.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה