"נתבע את עדנה פרידמן בבית הדין הרבני"



דרמה במפד"ל: לאחר סירובה של חברת המועצה עדנה פרידמן להתפטר כמתחייב מההסכם הקואליציוני, יו"ר המפד"ל ח"כ זבולון אורלב מאיים לתבוע אותה לדין תורה

יו"ר המפד"ל ח"כ זבולון אורלב כינס בצהריים (ב') מסיבת עיתונאים בכנסת, בעקבות סירובה של חברת הסיעה במועצת העירייה עדנה פרידמן להתפטר ולפנות את מקומה לבא אחריה ברשימת הסיעה, הרצל יחזקאל.
הסכם רוטציה שנחתם לפני הבחירות לעירייה מחייב לכאורה את פרידמן להתפטר במחצית הקדנציה, מועד שחלף לפני כחודשיים, אולם פרידמן מסרבת לעשות כן.

אורלב כינס את העיתונאים לאחר שנפגש עם פרידמן בניסיון לשכנעה מספר פעמים לפנות את מקומה, אך ללא הצלחה. גם הבהרת עמדתם של יו"ר האיחוד הלאומי-מולדת אריה קניג, וראשי סניף "אמונה" בירושלים, כי על פרידמן לקיים את חלקה בהסכם הרוטציה ולפנות את מקומה לאלתר עבור הרצל יחזקאל – לא שינו את סירובה של פרידמן לעשות כן.
יש לציין כי פרדימן נבחרה בסניף רק במקום החמישי, אולם הסכם הרוטציה הקנה לה את המקום השלישי – בו היא מכהנת כיום במועצת העיר.
אורלב ויחזקאל במסיבת העיתונאים
במסיבת העיתונאים היום במשכן הכנסת, שלל ח"כ אורלב מכל וכל את טענותיה של פרידמן בדבר אי חוקיותו של ההסכם עליו היא חתומה, ואת טענתה לקיומו של "הסכם היסטורי" עם תנועת אמונה, בדבר הבטחת מקומה של אישה במקום השלישי ברשימת המפד"ל בעיר.
סיימה את הקריירה במפד"ל
"כאשת חינוך, אני מצפה ממנה לנהוג בצורה ערכית ולהתפטר לאלתר" אמר אורלב, "במידה והיא תמשיך בסירובה לעשות כן – לא תהיה לי ברירה ואני אאלץ לגשת לבית דין רבני, מתוך אמונה כי אישה כמו עדנה לא תוכל ולא תרצה להימנע מלשתף פעולה עם מוסד שכזה".
אורלב הוסיף וציין כי סיבה נוספת לגשת אל בית הדין הרבני, היא שהסכמים קואליציוניים מסוג זה אינם תקפים וניתנים לאכיפה בבתי המשפט, מאחר וכוחם יפה ברמה המוסרית והציבורית בלבד. אורלב הצהיר כי התנועה מתחייבת לקבל כל הכרעה של בית הדין הרבני– לכשתהיה.
              
לסיום דבריו, אורלב הצהיר לגבי פרידמן כי "בהתנהגותה זו, עדנה סיימה את הקריירה הפוליטית שלה במפד"ל". לאחר אורלב, נשא דברים גם מחליפה המיועד של פרידמן בתפקיד חבר המועצה, עו"ד הרצל יחזקאל, שאמר על פרידמן כי "היא פוגעת קשה במפד"ל, בתנועת הנשים "אמונה" בה היא חברה, ואף ברצון לשריין את המקום השלישי לאישה, כפי שהיה נהוג עד היום".
"אני לא אישה שמתקפלת"
פרידמן מסרה בתגובה כי "את האיומים למיניהם, כולל איומים שיפגעו לי בפרנסה, קיבלתי כבר קודם. אני חושבת שצריך להפגין פוליטיקה נקייה, כלומר לעמוד מאחורי הדברים לבוחרים, מאחורי חוקת המפד"ל ומאחורי ההסכם בין אמונה למפד"ל, אפילו שכרגע כל מיני גופים לא מעיזים לצאת נגד הדרישות של אורלב שמתקפל מול סיעה מסויימת במפד"ל. מצער לראות לאיזה דרגה הוא הגיע, עד שהוא מנצל את חדר הוועדה לשלום הילד לעניינים פוליטיים פנימיים. אבל כל אחד לאחר 120 יתן דין וחשבון לקב"ה ואני חושבת שאני עומדת מאחורי המילה שלי לבוחרים שלי".  
"יש פה פגיעה ברורה בציבור אנשים וסביר להניח שהמתקפה עלי ולא על יאיר גבאי, לדוגמא, מלמדת שגם אורלב וגם הרצל יחזקאל מזהים מי נראה להם חלש בחברה שזו האישה ולכן הם תוקפים אותי ולא את מי שעשה דברים בוטים יותר פוליטית. ההפתעה שלהם שאני לא אישה שמתקפלת", הוסיפה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה