60 אלף תלמידי היסודי בעיר יוצאים לחופש הגדול



כ-10,000 מהתלמידים לומדים בבתי הספר הממלכתיים דתיים בעיר וכ-1600 מהתלמידים שיצאו היום לחופשה הם מבתי ספר מוכרים שאינם רשמיים

כ-60,000 אלף תלמידי בתי הספר היסודיים בעיר יוצאים הבוקר לחופשת הקיץ. הם מצטרפים לכ-56,000 תלמידי העל יסודי שיצאו לחופשה לפני עשרה ימים.
במגזר הממלכתי, יצאו לחופש כ11,000 תלמידי יסודי ובמגזר הממלכתי דתי כ-10,000 תלמידים. ממערכת החינוך המוכש"ר (מוכר שאינו רשמי) , יצאו לחופש כ-1600 תלמידים. 

ובתוך כך, העירייה מציגה עליה של 19 אחוז בזכאות לבגרות בכיתות המב''ר (מסלול בגרות רגיל) בשנת הלימודים הקודמת, בהשוואה לשנה''ל תשס''ט. כך עולה מנתוני אגף שח''ר (שירותי חינוך ורווחה) במחוז ירושלים.
תוכנית מב''ר מניבה פרי כאשר בשנת-הלימודים תש''ע אחוז הזכאות לבגרות בכיתות המב''ר עומד על 66.14 אחוז בהשוואה ל-47.35 אחוז בשנת-הלימודים תשס''ט.
בתי-הספר בהם נרשמה העלייה המשמעותית ביותר הם: דנמרק, קדמה, אולפנא לאמנויות, אולפנא בני עקיבא בפסגת זאב ובית צפאפא.
תוכנית מב''ר פועלת כבר יותר מ-15 שנה בבתי-הספר העל יסודיים ברחבי העיר, והיר מיועדת לסייע לתלמידים עם הישגים נמוכים ומושתתת על לימודים עיוניים במסלול בגרות רגיל. התוכנית מופעלת על ידי משרד החינוך בשיתוף הפיקוח הכולל בבתי הספר וצוותי ההוראה של כיתות המב''ר, מתוך אמונה כי ''כל תלמיד יכול להצליח בבחינות הבגרות ובדרך לאוניברסיטה''. 
ראש העיר ניר ברקת, המחזיק את תיק החינוך בירך על התוצאות וציין כי ''ההשקעה האדירה שאנו משקיעים במערכת החינוך מתחילה לתת פירות. אנו פועלים לקדם את איכות המורים והמנהלים, להפוך את בתי הספר לאטרקטיביים ומושכים, להכניס תכניות ושיטות לימוד מתקדמות וחדשניות ולפתח מצוינות בקרב תלמידי העיר. המשמעות היא שילדים ירושלמים רבים יקבלו כרטיס כניסה לחיים האזרחיים והכרה ביכולות שלהם''.
מנהל מינהל חינוך ירושלים, דני בר גיורא אמר כי זוהי בשורה חשובה למערכת החינוך בעיר. ''אנו פועלים כל העת כדי לשפר ולחזק את בתי הספר על מנת שנביא לאווירה לימודית יוצרת ומתקדמת, ממנה ייהנו התלמידים בכל המגזרים''.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה