משטרת ישראל לא נרתעת, הרב יעקב יוסף נעצר הבוקר ונחקר במשטרה בחשד להסתה.



הבוקר המשטרה עצרה את הרב יעקב יוסף לחקירה במשטרה בחשד להסתה, עקב תמיכתו בחיבור הספר ההלכתי "תורת המלך" – העוסק בהריגת גויים. לאחר תשאול קצר, שוחרר הרב בחזרה לביתו. במשטרה קיים חשש מהפרות סדר של חסידיו, בדומה למה שקרה לאחר מעצרו לחקירה של הרב דב ליאור בשבוע שעבר.

 לאחר מספר חודשים בהם סירב הרב להגיע לחקירה בעניין תמיכתו בספר "תורת המלך", העוסק בהלכות הריגת גויים בזמני שלום ומלחמה, נעצר הרב סמוך לשעה 07:00 הבוקר, בדרכו חזרה מתפילה בקבר שמעון הצדיק אל ביתו שבשכונת שמואל הנביא בירושלים, כאשר בלשי משטרת ישראל עצרה את הרכב בו נסע הרב בצומת המלונות בכביש מספר 1' , הוציאה את נהגו של הרב מרכבו, ונסעה עם הרב לחקירה במשרדי המטה הארצי. לאחר תשאול קצר שארך כחצי שעה, שוחרר הרב לביתו.
במשטרה חוששים מהפרות סדר של חסידיו של הרב בעקבות החקירה, בדומה להפרות שהתקיימו לאחר מעצרו של הרב דב ליאור ביום שני שעבר. משטרת ירושלים עצרה מספר צעירים שניסו לחסום את תנועתה של הרכבת הקלה בדרך בר לב בעיר, והם הועברו להמשך חקירה.

 
בהודעה לעיתונות מטעם יו"ר האחוד הלאומי, ח"כ יעקב (כצל'ה) כץ הבוקר, קרא כצל'ה "ללומדי בתי המדרשות להתאסף סביב ביתו של הרב ולהביע את הערצתנו והערכתנו לגאון ישראל, תוך שמירה על החוק", כצל'ה הוסיף ואמר כי "נמתין ליום שבו נהיה הרוב במדינה, ואז נחוקק את החוקים דרכם נחקור את כל מי שפשע מטעם בית המשפט והפרקליטות כנגד העם היהודי ופשעו נגדו".
 
בראיון לתוכניתו של אבי רצון ברדיו ירושלים, סיפר יהונתן יוסף, בנו של הרב יעקב יוסף, על שארע: " המשטרה מנעה מהעיתונאים שהיו עם אבי בתפילה לסקר את המעצר, הורידה את נהג הרכב והשאירה אותו על הכביש ופשוט חטפה את הרכב. אבא התבקש לתת טביעות אצבעות וסרב לענות לשאלות החוקרים, מכיוון שלדעתו לא מתקיים בארץ שוויון בפני החוק. במידה ויחקרו גם גורמים מן הצד השני של המפה הפוליטית, הוא יסכים לשתף פעולה".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה