בישיבה סוערת של מועצת העירייה אושרה חזרתה של מרצ לקואליציה



המועצה אישרה ההסכם עם מר"צ ומינוי פפה אללו לסגן ראש העיר- לא לפני שחברי המועצה מתחו ביקורת חריפה על התנהלותו של ברקת והטילו ספק בהתאמתו של מאיר מרגלית לתיק מזרח העיר. קואליציה מקיר לקיר או תחילתו של משבר?

סערה בישיבת מועצת העירייה אמש (ה) שלאחר שלוש שעות אישרה ברוב קולות את חזרתה של סיעת מרצ לקואליציה העירונית.
חברי המועצה פנו לראש העירייה ניר ברקת וקבלו על הדרך בה התנהל המשא ומתן מול מר"צ, לטענתם, מאחורי גבם. יעל ענתבי פנתה ישירות לברקת  ואף טענה כי סעיפים במסמך ההבנות בין ברקת למר"צ, המתייחסים לתיק מזרח העיר, "אפילו מעליבים". אלישע פלג (ליכוד) טען כי "אין שיתוף פעולה בקואליציה, ההסכם עם מר"צ לא נעשה בשיתוף. ברקת לא יכול לתת משהו ששייך לכלל המועצה".

גם הסיעות החרדיות הביעו קורת רוח על התנהלותו של ברקת בשבוע האחרון ובמיוחד סגן ראש העיר מסיעת ש"ס, אלי שמחיוף, ששהה בחו"ל ולא עודכן על כך שיילקח ממנו תיק שי"ל ורווחה לטובת החזרת ההסכם הקואליציוני המקורי עם מר"צ והוא גילה על כך רק לפני הישיבה עצמה.
מאידך טען חיליק בר (העבודה) כי "מי שרצה להיות מעורב, היה מעורב. לגבי ההאשמות של סגירת עסקאות נוספות או הבנות עם מר"צ הגיב ברקת: "מה שלא מופיע וכתוב, לא קיים. לא הייתה כוונה לבגוד בשמחיוף או בש"ס, זה היה צירופי מקרים".  
"כופפו אותך"
ברקת אף ספג ביקורת על הסרת תמיכתו ברחל עזריה לסגנית ראש העיר. מאיר תורג'מן, שעתה בודד בישיבתו באופוזיציה, רתח על המהלך: "הפסדת בגדול מאי כניסתה של עזריה" קרא לעבר ברקת "החרדים והמפד"ל עשו לך בית ספר. אני הייתי עד לאיומי פיטורים שלך על חברי מועצה במידה והם לא יתמכו בעזריה. עכשיו אנחנו יודעים שמי שמנהל את העיר הם החרדים, כופפו אותך".
גם יקיר שגב מסיעתו של ברקת ירושלים תצליח, מהיום מחזיק תיק מזרח ירושלים לשעבר, העיר לברקת על כך שהמניעים לפסילתה של עזריה לסגנות המועצה אינם ראויים. עזריה לא הגיבה לדברים כלל וברקת סירב להתייחס לנושא באופן ישיר כוון שהוא אינו על סדר היום.  
לבחון המינוי עם השב"כ
מאיר מרגלית, פעיל ידוע במזרח העיר, זכה להתקפות רבות לגבי התאמתו לתיק מזרח העיר. מרגלית התבקש לחוות את דעתו וקרא למזרח ירושלים "עיר כבושה". דבריו עוררו מהומה בקרב הסיעות השונות.  יעקב הלפרין קרא לעבר פפה אללו: "אתה סגן ראש עיר של מדינה כבושה!".
אלישע פלג דרש להעביר את מינויו של מרגלית ליועץ המשפטי שיבחן יחד עם השב"כ אם מרגלית יכול לשמש בתיק. החרדים קראו לעברו :"עובר על חוקי התורה". יאיר גבאי טען כי "מרגלית פועל כנגד ישראל ברחבי העולם! נמר לא יהפוך חברבורותיו בגלל שהוא חותם על איזה נייר. בואו נהיה כנים".
דוד הדרי מהמפד"ל יחד עם אלישע פלג וחברי מועצה חרדים נוספים קראו לאשרור מחדש של קווי היסוד של הקואליציה שבהם נכתב כי ישמר הסטטוס קוו בין חילונים ודתיים בעיר ומוסכם על שלמותה ואחדותה של ירושלים. שחשוב לשמור על קואליציה מקיר לקיר, אבל יש דברים שצריכים להיות ברורים ומובנים. הדרי אף הכריז כי "לא מצביע בעד אדם שאומר על ירושלים שטח כבוש, אולי נוריד את זה מסדר היום עד שנגיע להסכמות?" ברקת סירב להצעה זאת בתוקף.
פפה אללו עמד על כך שמר"צ לא מסתירים את דעותיהם, ואף פרשו מהמועצה בשל צו מצפונם להצביע כנגד "גן המלך" ואינם חוטאים בצביעות.  כמה חברי מועצה סנגרו על מינויו של מרגלית לתיק מזרח העיר ושיבחו את פועלו למען התושבים הערבים בירושלים: "העירייה נותנת שירות, צריך מעורבות של נציגי ציבור. יותר מעורבות, יותר סיכוי לתת שירות. אם רוצים את אחדותה של ירושלים, צריך לתת שירות טוב לערביי ירושלים" הצהיר יצחק פינדרוס. גם חיליק בר טען לזכותו של מרגלית: "תיק מזרח העיר צריך להיות אצל מר"צ. סומכים עליהם יותר מאשר על גורמים ימניים בעיר".
ברקת הגיב למהומה בכך שהוא מבין את הטוענים לאפשרות לשינוי בסטטוס קוו עקב מעורבותה של מר"צ בתיק מזרח ירושלים, ותיעשה השתדלות להמשיך ולקדם פרויקטים נוספים, יהודיים, כגון השכונה בהר הזיתים במזרח ירושלים. "אין ספק כי הדעות של מר"צ שונות מדעותיי שלי, אבל במועצה יש מקום לכולם. יש להפריד בין דעות אישיות לבין פעילות לפי ההסכמות במועצה. האתגר שלנו- לוודא שאם יש מי שמקדם אינטרסים לקדם ערבים במזרח ירושלים שיהיו אלו שיקדמו את האינטרסים של יהודים במזרח ירושלים. זה אינטרס של כולם לקדם את התושבים הערבים במזרח העיר, ויש על זה קונצנזוס. הוסכם עם מר"צ שיש דברים שהם יכולים להצביע כצו מצפונם. גם חברי המועצה החרדים לא יצביעו כנגד דברי הרבנים" .  
בוכים ומצביעים  
ההצבעה הגיעה לאחר כמעט שלוש שעות של התנצחויות: ההחלטות על כניסתה של מר"צ לקואליציה עברו ללא בעיות, כך גם מינויו של פפה אללו לסגן. הוסכם בין מר"צ לש"ס שלמטרת שלום בית מסירים מסדר היום את תיק שי"ל. ההצבעה למינוי מאיר מרגלית עברה ברוב של 12 חברים, 5 מתנגדים ונמנע 1. שאר חברי המועצה העדיפו לא להצביע כלל או לצאת מהאולם. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה