חוזרים במר"צ לקואליציה



סיעת מר"צ וראש העיר ניר ברקת סיכמו על חזרת הסיעה לקואליציה העירונית ועל מינוי פפה אללו לסגן ראש עיר מטעמה

חותמים על ההסכם. צילום: עיריית ירושלים
ביום שני בערב חתמו ראש העיר ניר ברקת ומזכיר מפלגת מר"צ דרור מורג, על הסכם כניסתה של הסיעה חזרה לקואליציה.
כזכור, לפני כשנה פרשה הסיעה מהקואליציה עקב תוכנית "גן המלך", אותה מקדם ברקת ובה עתידים להתפנות כ-20 בתים של משפחות ערביות. ברקת בירך על ההסכם ואמר כי "לנוכח האתגרים הרבים הניצבים בפני ירושלים, אני רואה חשיבות רבה בקואליציה רחבה המייצגת את כלל העמדות באוכלוסייה. נמשיך לפעול ביחד עם מר"צ בתחום התרבות ובצמצום הפערים במזרח העיר". 

יש לציין כי ההסכמות עליהן חתמו מר"צ וברקת בתחילת הקדנציה מאושררות מחדש והסיעה מקבלת לידיה את התיקים בהם החזיקה לפני פרישתה- תרבות, גמלאים, עובדים זרים, שירות לתושב, חינוך במזרח העיר, מוגבלויות וצרכים מיוחדים ובריאות הציבור. כמו כן, ימונה פפה אללו לתפקיד הסגן השמיני של ברקת. 
תיק קידום מזרח העיר שהיה עד עתה תחת אחריותו של יקיר שגב, מסיעתו של ברקת 'ירושלים תצליח', הועבר בהסכמתו למר"צ.
בישיבת מועצת העירייה ביום חמישי, תובא לאישור האצלת הסמכויות לסיעה. סעיפים שנכללים במסמך ההבהרות, כוללים בין השאר קידום נושאים במגזר הערבי בעיר: פעילות למען הקמת אגף חינוך ערבי תחת מנהל החינוך, בכפוף להסכמת שר החינוך, והבנה לפתור כל בעיה בנושאי תכנון ובניה במזרח העיר באופן נקודתי. יש לשער כי סעיף זה מרמז בין השאר לתוכנית "גן המלך", שלא אוזכרה במפורש בהסכם החדש.
סעיף נוסף המתייחס למרקם המגזרי המורכב של העיר מתייחס לכך שאין בכוונתה של העירייה ליצור הפרדה בין המינים באירועים שהיא מארגנת למגזר הכללי.  
עזריה לא תהיה סגנית 

בשבועות האחרונים תמכו ברקת ואנשיו בחברת המועצה רחל עזריה (ירושלמים) לתפקיד סגנית. לטענת גורמים שונים בעירייה אף הוטלה משמעת קואליציונית לשם אשרור המינוי, וזאת, למרות הלחץ מחברי המועצה החרדים המתנגדים לפעילותה של עזריה המובילה מאבק כנגד ההפרדה במרחב הציבורי. עם זאת, פגישה שנערכה בין ברקת לשר הפנים אלי ישי מש"ס בסוף השבוע האחרון הכריעה את הכף לטובת החרדים וסללה את דרכה של מרץ  חזרה לקואליציה בתמורה לתפקיד סגנות העירייה.
"ראשית, אני מברכת על חזרתה של מרץ לקואליציה" אמרה עזריה ל"ירושלים נט", "שנית, בכל מקום ותפקיד שאני אהיה בו אמשיך להלחם למען ירושלים פלורליסטית ולמען עיר הדואגת בראש ובראשונה למשפחות הצעירות והעובדות, אלו שיהפכו את ירושלים לעיר טובה וחזקה יותר בעתיד".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה