עבר בקריאה שלישית החוק המחייב שוויון בין הורים בתהליך האימוץ



החוק מקנה הגנה מפני פיטורין בעת הליך האימוץ - בארץ או בחו"ל, ויוצר שוויון מלא בזכויות ההורים בכל תא משפחתי - הטרוסקסואלי או חד מיני. יוזם החוק התבטא בעבר בחריפות כנגד הקהילה ההומו-לסבית, אולם כעת חוקק חוק אשר מקנה להם שוויון זכויות מלא בדומה לשאר האזרחים.

מליאת הכנסת אישרה ברוב של 23 חברי כנסת וללא מתנגדים, את החוק של חבר הכנסת ממפלגת קדימה, עתניאל שנלר (בתמונה), אליו צורף חוק ממשלתי משלים, המחייב שוויון בין הורים העוברים הריון רגיל או הפריה מלאכותית, לבין זכויות הורים מאמצים מהארץ ומחו"ל.
 

הדגש בחוק הוא הגנה מפני פיטורים במהלך ההכנות לקראת האימוץ, ומתן האפשרות להיעדר ממקום העבודה עד 45 ימים – לצורך הכנות והסתגלות להבאת הילד המאומץ לארץ. כמו כן, החוק אינו מגביל את מספר הילדים לאימוץ ולא מבחין בין שני בני הזוג ומתייחס לכל תא משפחתי באשר הוא, מה שיוצר לראשונה שוויון מתוקף החוק בין זוגות הטרוסקסואלים לבין זוגות חד-מיניים.
 
ח"כ שנלר: "טבע האדם גובר על כל מחלוקת"
 
מפתיע במקצת לגלות, כי יוזם החוק, ח"כ עתניאל שנלר (מזכ"ל תנועת יש"ע בעבר), התבטא בעבר בחריפות כנגד חברי הקהילה ההומו – לסבית, ואף כינה אותם "סוטים" וביקש לאסור את כניסתם אל תחומי הכנסת בעבר. "מדובר על חוק נוסף המבטא את השוויון הנדרש בחברה המודרנית, תוך כיבוד הזכות להורות, האמורה להינתן לכל אדם באשר הוא, בלי קשר לקהילה כזאת או אחרת.." מדגיש שנלר ומוסיף: "עם זאת, לשון החוק מאפשרת לראות בכל זוג או תא משפחתי באשר הוא – את הלגיטימיות להורות ולשוויון".
בהתייחסותו לאותה התבטאות חריפה כנגד הציבור ההומו-לסבי, אמר שנלר כי "טבע האדם גובר על כל מחלוקת. האדם הוא כפי שהוא נברא, ואנחנו מחויבים לכבד באופן מוחלט כל אדם באשר הוא אדם". 
 
תמונות: פלאש 90 ואתר הכנסת.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה