200 אלף בהפגנת הענק: "העם דורש רפורמה משפטית״

$(function(){setImageBanner('80db5300-7f1f-4fe8-b993-4e207d6d01ef','/dyncontent/2024/5/16/de611772-3273-4edb-b531-92ba1ef62b5e.jpg',17903,'מכללה למנהל אייטם כתבה ירושלים',525,78,false,42911,'Image','');})

מפגן כוח בהפגנת ענק בירושלים: סמוטריץ' אמר כי "העם דורש רפורמה, והעם יקבל רפורמה". לוין תקף בחריפות: "צריך בית משפט שמגן על חיילים, לא על שכני טרוריסטים". בן גביר: "אסור להיכנע". על הבמה קראו לנוכחים, בהם שרים וח"כים: "לא רוצים פשרה, שביבי יפסיק להתקפל". נתניהו: "מתרגש מהתמיכה

צילום: פלאש 90

מאות אלפי בני אדם השתתפו היום (חמישי) בהפגנת תומכי הרפורמה המשפטית מול בית המשפט העליון בירושלים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו צייץ בתגובה למחאה: "אני מתרגש עמוקות מהתמיכה האדירה של המחנה הלאומי שעולה הערב לירושלים בהמוניו. כולנו, 64 מנדטים שהביאו את הניצחון, אזרחים סוג א'. חיממתם את ליבי עד מאוד ואני מודה לכל אחד ואחת מכם".

כמו כן השתתפו באירוע מספר רב של חברי כנסת ושרים ממפלגות הקואליציה. שר האוצר וראש מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' התייחב בנאומו להפגנות השמאל הקודמות ואמר: "להם יש התקשורת ואת המיליונים. לנו יש את העם, רוב העם שנמצא פה ודורש מאיתנו לתקן את מה שצריך לתקן. העם דורש רפורמה משפטית והוא יקבל רפורמה משפטית. זו הבטחה שלי: אנחנו לא נוותר להפוך את מדינת ישראל למקום שעוד יותר טוב לחיות פה. אף אחד לא יגנוב לנו את המונח – הדמוקרטיה הישראלית".

שר המשפטים יריב לוין אמר: "למעלה משני מיליון ישראלים הצביעו במשאל העם האמיתי – בבחירות. הם הצביעו בעד רפורמה משפטית. 64 מנדטים כדי לתקן את העוול: לא עוד חוסר שוויון, לא עוד מערכת משפט של צד אחד, לא עוד בית משפט ששופטיו נמצאים מעל הכנסת ומעל הממשלה".

לוין התייחס למגעים לפשרה בבית הנשיא והוסיף: "משוכנע שיש לנו אפשרות להגיע להסכמה במשא ומתן ענייני ונכונות לקבל רכיבים של ממש ברפורמה. אני רואה את מאות האלפים שהגיעו היום ואנחנו רוצים להעביר מסר לאלה שחוששים מתוצאות הרפורמה: מספרים שהרפורמה נועדה להשתלט על בית המשפט. האמת הפוכה – אנחנו רוצים מקום לכולם, בית משפט של כולם…הגיעה העת לבית משפט שלא מעניק זכויות למשפחות הטרוריסטים, שלא מאפשר טקסי זיכרון מזויפים ביחד עם תומכי הטרור. פונה למרב מיכאלי ולחברותיה שמתחפשות לשפחות ואני קורא להן: הצטרפו אלינו כדי שיהיה לנו בית משפט שמעניש אנסים ולא מקל בעונשם, בית משפט שדואג לקשישה מדרום ת"א".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה