15 חודשי מאסר בלבד לנאשם בתאונת פגע וברח בה נהרג בן 11 בירושלים​



לאחר שתוקן כתב האישום, בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל היום את הסדר הטיעון וגזר 15 חודשי מאסר על מאור גמליאל בעבירת הפקרה, ו-7 חודשים על נתנאל סנדרוסי בגין הפרת חובה להזעיק עזרה. השניים דרסו את בנימין ביגלאייזן בן ה-11 בירושלים לפני כחצי שנה

גמליאל וסנדרוסי. צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90
בית המשפט המחוזי בירושלים אישר היום (שלישי), את הסדר הטיעון שנקבע בין הפרקליטות לשני הנאשמים מאור גמליאל ונתנאל סנדרוסי, בתאונת הפגע וברח בשכונת רמות בירושלים סמוך לחג הפסח, בה נדרס בנימין בייגלאייזן ז"ל בן ה-11 נפצע באורח אנוש ונפטר לאחר כחודשיים וחצי בבית החולים.

כתב האישום תוקן, לאחר שהפרקליטות ביקשה לקבוע כי חברו של סנדרוסי, מאור גמליאל, הוא שנהג ברכב, ולכן יורשע בעבירה, ולא נתנאל סנדרוסי, כפי שחשדה המשטרה לאחר התאונה. 

כמו כן, לפי ההסדר שהושג, בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע את מאיר גמליאל בעבירת הפקרה לאחר תאונה. חברו שישב לצידו ברכב, נתנאל סנדרוסי, הורשע בעבירת הפרת חובת נוסע להזעיק עזרה. 

השניים הודו והורשעו במסגרת הסדר טיעון ונגזרו עליהם 15 חודשי מאסר בפועל בגין הפקרה ו- 7 חודשי מאסר בפועל בגין הפרת חובה להזעיק עזרה וכן פיצוי כספי למשפחת המנוח. 

השניים הורשעו בכך שבחודש אפריל בחג הפסח, בעת נסיעה בשכונת רמות בירושלים הרכב בו נסעו פגע בילד בן 11 אשר חצה את הכביש. הנאשמים הבחינו בפגיעה אולם לא עצרו להושיט עזרה ובמקום זאת נמלט גמליאל מהמקום תוך שהוא נוסע במהירות גבוהה. רק לאחר עשרה ימים הסגיר עצמו סנדרוסי למשטרה ובהמשך אותר גם חברו. 

עו"ד מרים בן- גל מפרקליטות מחוז ירושלים: ״גזר הדין שניתן היום מהווה תמרור אזהרה לכל נהג ונוסע בכביש- שיידע כל מי שמעורב בתאונת דרכים שמוטלת עליו האחריות לעצור ולהזעיק עזרה, ואם לא יעשה כן, הוא יישא בעונשי מאסר בפועל וזאת גם אם לא נמצא אחראי לתאונה ולתוצאותיה, כפי שקרה במקרה זה״.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה