תוכנית "עיר בטוחה" למניעת אלימות מינית



תוכנית "עיר בטוחה" נבנתה בשיתוף עמותת 'אל הלב' המכשירה להתמודדות עם אלימות ולמניעת אלימות נגד נשים. התלמידים עוברים תכנית חינוכית למניעת אלימות מינית והתמודדות עם מצבי סיכון

אילוסטרציה: Pixabay

עיריית ירושלים, באמצעות מינהל חינוך ובשיתוף עמותת "אל הלב" החלו להפעיל השנה בבתי ספר בעיר את תוכנית "עיר בטוחה", תוכנית פורצת דרך וחדשנית לחיזוק, העצמה ומניעת אלימות מינית ופיזית כלפי נערות ונערים.

תוכנית "עיר בטוחה" נבנתה בשיתוף עמותת 'אל הלב' המכשירה להתמודדות עם אלימות ולמניעת אלימות נגד נשים. התלמידים עוברים תכנית חינוכית למניעת אלימות מינית והתמודדות עם מצבי סיכון. התוכנית החלה לפעול בשנה שעברה בקרב בתי ספר בודדים ברחבי העיר במסגרת פיילוט והשנה התוכנית פועלת בקרב 100 כיתות ח'-ט', ב- 11 בתי ספר ברחבי העיר מכל המגזרים -כללי, ערבי וחרדי. התוכנית צפויה לפעול בהמשך בעוד כ-10 בתי ספר ולהמשיך ולהתרחב.

במסגרת התוכנית, התלמידים יקבלו כלים להתמודדות עם לחץ חברתי ובריונות. בנוסף, התוכנית מעניקה כלים להתמודדות עם תקיפות פיזיות ופגיעות מיניות מצד מכרים וזרים במעגלים חברתיים ובמרחב הציבורי ובכך לתרום באופן משמעותי להפחתת אלימות.

התוכנית כוללת סדרת מפגשים בבתי הספר, אותם עוברים תלמידים ותלמידות בנפרד. במפגשים התלמידים מקבלים כלים פרקטיים בהם ניתן להשתמש בסיטואציות מסוכנות וכן העלאת מודעות על זיהוי מצבי סיכון, כיצד לנהוג במצבי סיכון, פיתוח אסרטיביות, יצירת מוגנות, וסיוע חברי. במסגרת התוכנית, תועבר גם סדנה פיזית להגנה עצמית על ידי מתנדבי עמותת אל הלב, יועברו סדנאות לחדרי המורים לזיהוי מצוקות בקרב תלמידים וכן מפגשים להורים בנושא.

מטרה נוספת של התוכנית היא לסייע לבני ובנות הנוער להתערב במצבים בהם הם עדים כצד שלישי לאלימות מינית, כך שיוכלו לבחור להתערב באופן שימנע את אירוע ולא לבחור לעמוד מהצד.


ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "עיריית ירושלים שמה את נושא הטיפול באלימות בראש סדר העדיפויות. תוכנית "עיר בטוחה" תעניק כלים לתלמידי חטיבות הביניים להתמודדות עם אלימות ועם מצבי סיכון. אנו נמשיך לפעול ולהקדיש את מיטב המאמצים בכדי למנוע כל סוג של אלימות".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה