תוכנית "בית הספר של החופש הגדול": מעל 200,000 אלף ילדים נרשמו השנה



מעל 200 אלף ילדים מירושלים, מכיתות א'-ח' ומגני ילדים, ישתתפו בקייטנת הקיץ "בית הספר של החופש הגדול". ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "אנחנו מסיימים שנת לימודים מלאה באתגרים ושמחים להעניק להורים ולילדים את 'בית הספר של החופש הגדול' במתכונת הטובה ביותר"

בעיריית ירושלים מציינים כי בקייטנת הקיץ של החופש הגדול צפויים לקחת חלק כ-204,518 ילדים מתוכם 59,115 ילדי גנים ו- 145,403 תלמידי כיתות א'-ח'. במגזר החרדי נרשמו למסגרות הקיץ 83,868 ילדים, במגזר הכללי 46,062 ובמגזר הערבי 74,588.

צילום: פלאש 90

התוכנית החינוכית השנה בקייטנת הקיץ תתמקד בצמצום הפערים הרגשיים, החברתיים והלימודיים שהילדים צברו במהלך שנת הקורונה. עיריית ירושלים, יחד עם 'עמותת לביא', פועלות בהתאם להנחיות ה'קול קורא' של משרד החינוך והתאימו את התכנים הפדגוגים לכל מגזר, בית ספר וגן שמשתתפים בתוכנית.

התוכנית השנה תכלול פעילויות העשרה וחוויה מגוונות סביב למידה, מוטוריקה עדינה, משחקי תנועה, ריקוד, פעילות גופנית ופעילויות יצירה והבעה באמצעות חומרים לשם עיבוד רגשי של חוויות הילדים וביטוי אישי.

התוכנית הורחבה לילדים מגילאים נוספים, כך שהשנה ישתתפו בה גם ילדים מכיתות ה'-ח', זאת לעומת השנה שעברה, שבה נכללו בתכנית ילדים מגילאי גן וכיתות א'-ד'. הרחבת התוכנית לגילאים נוספים נעשתה השנה בתיאום עם מינהל חינוך בעיריית ירושלים וארגון ההורים, לטובת הקלת הנטל על ההורים העובדים.

"אנחנו שמחים ונרגשים לפתוח בעוד מספר ימים את תכנית הקיץ 'בית הספר של החופש הגדול' עם מספר שיא של ילדים שנרשמו לתכנית", מספרים ב'עמותת לביא'. "הצמיחה המרשימה במספר הילדים נובעת בין היתר מההשקעה האדירה של עיריית ירושלים ועמותת לביא בהפעלה איכותית ומקצועית של מסגרות החינוך המשלים של ילדי ירושלים. נמשיך לעבוד בשיתוף פעולה מלא עם משרד החינוך ועיריית ירושלים, על מנת לספק מענים חינוכיים איכותיים וחדשניים לכל ילדי העיר".

צילום: פלאש 90

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "החינוך הירושלמי שוב מוכיח עד כמה הוא רואה כל ילד וילדה ברחבי העיר – והמספרים מראים שהציבור הירושלמי נותן בו אמון מלא. אנחנו מסיימים שנת לימודים מלאה באתגרים ושמחים להעניק להורים ולילדים את 'בית הספר של החופש הגדול' במתכונת הטובה ביותר. נמשיך לקדם חינוך איכותי וחדשני עבור כל תושבי העיר, מכלל המגזרים".

אריק קפלן, יו"ר ארגון ההורים בירושלים: "אין ספק ששנת הלימודים שנסתיימה הייתה מאתגרת ביותר, שנה בה ילדינו יזכרו ויושפעו ממנה בעתיד. בי"ס של החופש הגדול ייתן מענה לילדינו להשלים קצת ממה שהפסידו. אין המדובר על חומר לימוד, אלא הקשר עם החברים, האינטראקציה החברתית, חיזוק הקשר לצוות. אני שמח שהורים רבים הבינו את החשיבות של הפעילות ורשמו את ילדיהם בהמוניהם. אני רוצה להודות לחבריי מארגון ההורים שפעלו וקידמו את הנושא, למשרד החינוך, למנח"י וכמובן לעמותת לביא ולאחל ש'בי"ס של החופש הגדול' יהיה מוצלח ומהנה".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה