שריפת ענק סמוך לירושלים, בתים פונו



כבאים ומטוסי כיבוי משתתפים בניסיון להשתלט על האש ובמקביל פונו תושבים מיישובי האזור. ראש הממשלה קטע את ישיבת הקבינט

שרפת ענק פרצה היום (ראשון) סמוך למושב בית מאיר שבהרי יהודה, מצפון לבית שמש והחלה להתפשט לעבר היישובים שואבה, רמת רזיאל, גבעת יערים וכיסלון. המשטרה וכוחות ההצלה החלו לפנות את התושבים מבתיהם. המושבים רמת רזיאל וגבעת יערים פונו בהצלחה, ובכבאות והצלה מדווחים על מספר חצרות ומבנים שבוערים ברמת רזיאל. הכוחות נערכים גם לאפשרות של התפשטות האש לכיוון היישובים קריית יערים, עין ראפה, עין נקובא וצובא - ואף ייתכן שהתושבים יצטרכו להתפנות מבתיהם.

צילום: דוברות המשטרה

13 מטוסי כיבוי מטייסת "אלעד" פועלים כדי לכבות את האש ומטילים חומרים מעכבי בעירה בכל המרחב. בנוסף, צוותי הכיבוי החלו בפינוי רחוב השקד במושב בית מאיר. בכבאות והצלה מסרו כי טרם הושגה שליטה על האש.

דוברות המועצה האזורית מטה יהודה ציינה כי בגלל הרוח החזקה יש קושי להשתלט על האש ומאמצי הפינוי של התושבים נמשכים. נפתחו 2 מרכזי קליטה עבור המפונים - בבת ספר עין כרם ובבית האוכל בקריית ענבים.

צילום: דוברות המשטרה

המשטרה חסמה לתנועה את כביש 395 בצמת אשתאול לכיוון רזיאל וכן את כביש 3955 מכיכר תחנת דלק פז שורש לכיוון מושב בית מאיר. במשטרה ביקשו מהנהגים להישמע להנחיות השוטרים ולנהוג בזהירות ובסבלנות: "ציבור הנהגים מתבקש לבחור בצירי תנועה חלופיים ולהימנע מהגעה לכיוון האזור בכדי להימנע מסיכון מיותר והפרעה לכוחות הרבים באירוע".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה