שריפת הענק בהרי ירושלים: 17,000 דונם נשרפו | 5 גזרות עדיין האש בוערת



כשבעים צוותים ממחוז ירושלים, מחוזות שכנים וכן כוחות חבירים רבים עדיין נאבקים בלהבות בין היישובים שפונו אתמול. פעולת מטוסי הכיבוי שהופסקה בשעות הלילה התחדשה עם אור ראשון. האש בוערת כעת בחמש גזרות שונות צובה-כסלון, בית מאיר-שורש שואבה, איתנים-גבעת יערים-צובה, הר איתן-סטף

צוותי כיבוי ממשיכים לפעול גם הבוקר (שני) בשריפת הענק שפרצה אתמול בכמה מוקדים בהרי ירושלים. 

שריפה שכילתה שטח בהיקף של כ17,000 דונם, כמעט פי 4 מהשטח שעלה באש בשריפה הגדולה הקודמת בנווה אילן (4,600 דונם). 

שריפה בהרי ירושלים. צילום: יונתן זינדל פלאש 90

מדוברות כיבוי והצלה נמסר: ״כשבעים צוותים ממחוז ירושלים, מחוזות שכנים וכן כוחות חבירים רבים פעלו לכל אורך הגזרה כשבכל עת צצים מוקדי שריפה עיקשים המחתדשים מדי פעם וממשיכים לאיים על חיי אדם ורכוש. במרבית הגזרות הגענו להכלה של האש אולם מוקדם לקבוע כי הושגה שליטה.

האש בוערת כעת בחמש גזרות שונות צובה-כסלון, בית מאיר-שורש שואבה, איתנים-גבעת יערים-צובה, הר איתן-סטף.

ראש הממשלה הגיע לחפ"ק במהלך הלילה והשתתף בהערכת מצב יחד עם שר הבט"פ, מפקד מחוז ירושלים בכבאות, נציב כב"ה דדי שמחי, מפקד מחוז י-ם במשטרה ועוד רבים, במהלכה שיבח את עבודת הכבאים.

טפסר ניסים טויטו, מפקד מחוז ירושלים: "בשעה זו אנו מבצעים חילופי משמרות של הכוחות הפועלים על מנת לשמור על רצף הפעילות המבצעית ולרענן את הצוותים שנלחמים באש בעוז מאז אתמול הצהריים״. 

צילום: דוברות כיבוי והצלה

כמו כן, במהלך הלילה פעלו עשרות רבות של שוטרים ביישובי מועצה אזורית מטה יהודה למניעת פגיעה וביזה לאחר שאתמול פונו והתפנו עצמאית אלפי משפחות תושבי אותם ישובים שנפגעו באירוע השריפה שהשתוללה החל משעות הצהריים המאוחרות ועד לשעות הלילה. הלילה, ניתן אישור לאחר בחינת גורמי המקצוע לחזרתם של תושבי היישובים שואבה ושורש אך טרם ניתן אישור חזרה ליתר הישובים- גבעת יערים, רמת רזיאל וכיסלון.

בנוסף, גם בשעה זו עדיין נמשכות פעילותם של כוחות המשטרה לצד לוחמי האש לאיתור מוקדים ומניעת התפתחות האש ברחבי האזור, מאמץ בו נוטלים חלק אף גורמי הסיוע מהיחידה האווירית של משטרת ישראל בכלל זה טייסת הכיבוי המשטרתית וסיוע של חיל האוויר.

פעולת מטוסי הכיבוי שהופסקה בשעות הלילה התחדשה עם אור ראשון. ארבעה מטוסים ממש עכשיו עוד שישה יצטרפו בשעה הקרובה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה