שריפה בבניין בגאולה: הילדה שנלכדה בעליית הגג נספתה



אחרי שעות של סריקות בבניין המגורים שגגו קרס בשכונת הבוכרים, אותרה גופתה של בת ה-3 שהוגדרה כנעדרת. מחקירה ראשונית עולה ששמונת ילדי המשפחה שהו בדירה תחת השגחת הסבתא שנפגעה גם היא באירוע. הילדה ככל הנראה שהתה בעליית הגג, שם גם נלכדה ומצאה את מותה

הילדה בת ה-3 שנעלמה לאחר שגג הבניין שבו היא מתגוררת בירושלים קרס בעקבות שריפה אותרה הערב (חמישי) ללא רוח חיים. זאת לאחר כחמש שעות של סריקות בזירה שבשכונת הבוכרים. גופת הילדה אותרה בעליית הגג, שם היא ככל הנראה נלכדה במהלך השריפה.
השריפה בגאולה. צילום: תיעוד מבצעי כב"ה

כוחות מתוגברים הגיעו לזירה ודיווחו על שריפה המתפשטת בקומה הרביעית והאחרונה של הבניין עם חשש ל- 4 לכודים.

הכוחות פרצו לחדר המדרגות של הבניין וחילצו מהקומות הנמוכות אישה מבוגרת שפונתה להמשך טיפול. הכוחות חתרו למגע, עלו לקומה הרביעית והחלו בהסלנת מים וקצף לבלימת האש, תוך שהם סורקים אחר לכודים.

בו בזמן, צוותים עלו לגג הבניין באמצעות מנוף גבהים והחלו במאמצי כיבוי עליית הגג שנשרפה כליל תוך שהגג קורבס לתוך הדירה.

במהלך פעולות ההצלה התברר כי 3 נעדרים נמצאו מחוץ לבניין ולאחר שעות רבות ומאמצים רבים של כלל הכוחות שפעלו בשטח נמצאה גופתה של הילדה הנעדרת בת הארבע. 

	 השריפה בגאולה. צילום: תיעוד מבצעי כב"ה

תת טפסר אייל כהן, מפקד מחוז ירושלים בפועל אשר פיקד על האירוע: "מעט אחרי השעה 16:30 נתקבל דיווח במרכז השליטה המחוזי על שריפת מבנה ברחוב תלמודי בשכונת גאולה בירושלים. כבר בשלבים הראשונים של האירוע דווחנו על ארבעה ילדים נעדרים. שלושה מהם נמצאו בריאים ושלמים מחוץ למבנה הבוער. לצערנו הבת הרביעית נמצאה ללא רוח חיים. כוחות הכיבוי וההצלה פעלו בזירה מורכבת ומסוכנת. מחקירה ראשונית עולה ששמונת ילדי המשפחה שהו בדירה תחת השגחת הסבתא שנפגעה גם היא באירוע".

משטרת ישראל פתחה בחקירת נסיבות המקרה.






 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה