שערי צדק הוא בית החולים הראשון בארץ לקבלת אות הזהב לשינה בטוחה



שערי צדק הוכר כמרכז הארצי הראשון לקידום שינה בטוחה בתינוקות על ידי עמותת עתיד למניעת מוות פתאומי בתינוקות וארגון CRIBS FOR KIDS

מיזם פורץ דרך של עמותת עתיד למניעת מוות פתאומי בתינוקות והארגון האמריקאי CRIBS FOR KIDS, להסמכת בתי חולים לקידום המודעות לנושא שינה בטוחה בתינוקות יצא לדרך והמרכז הרפואי שערי צדק הוא בית החולים הראשון בארץ שקיבל תו תקן למניעת גורמי סיכון למוות פתאומי בתינוקות.

צילום: דוברות שערי צדק

טקס הענקת אות הזהב על ידי ד"ר ענת שץ יו"ר עמותת "עתיד", העמותה הישראלית למניעת מוות פתאומי בתינוקות, נערך אמש (א׳) בהשתתפות יו"ר ועדת הבריאות, ח"כ עידית סילמן מנכ"ל שערי צדק, פרופ' עופר מרין והצוותים הרפואיים ששותפים להליך ההסמכה.

את תהליך ההסמכה לשמירה על שינה בטוחה ומניעת גורמי סיכון למוות עריסה קידמה ד"ר ענת שץ, יו"ר עמותת "עתיד", העמותה הישראלית למניעת מוות פתאומי בתינוקות חברת ההנהלה בארגון הבינלאומי למניעת מוות פתאומי בתינוקות, מומחית רפואת אף אוזן וגרון, שירות נשימה שינה ילדים בשערי צדק. יחד עם צוות מיוחד שמונה בשערי צדק להדרכה ופיקוח על התחום בתינוקיות ובמחלקות היולדות.

על פי המומלץ בארה"ב במסגרת תהליך ההסמכה כל הילודים בשערי צדק מולבשים בשק שינה במקום שמיכה כמומלץ על ידי האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים (-AAP). גם בכך שערי צדק הוא חלוץ ההולך לפני המחנה ומשמש דוגמא להורים שמתקשים להקפיד לרב על שימוש נכון בשמיכה דקה התחובה היטב מתחת למזרן ובגובה בתי השחי.

בנוסף, המרכז הרפואי מקיים ימי עיון לקהילת ההורים בנושא מניעת מוות פתאומי של תינוקות במתנסים וכן באמצעות מועדון היולדות של שערי צדק.


"בית החולים לילדים על שם וילף בשערי צדק, בניהולו של פרופ' יחיאל שלזינגר, המתברך ב-22,000 לידות בשנה הוא הראשון בישראל שהשלים את התהליך ועמד בכל היעדים ולכן זכאי לתו תקן של האות הגבוה ביותר - אות הזהב.

צילום: דוברות שערי צדק
"כל אחד מאנשי הצוות הרפואי במחלקות יולדות ותינוקות הוא שליח שיכול להציל חיים". מסבירה ד"ר שץ, "על פי סקר של עמותת עתיד 82% מההורים הצביעו על האחיות כגורם שיישמעו להמלצותיו. כאשר חלון ההזדמנויות להעברת המסר הוא 48 שעות לאחר הלידה. מכאן חשיבותו של המיזם להענקת תו תקן למחלקות יולדות ותינוקות בבתי חולים בנושא מניעת הסיכון ושינה בטוחה לתינוקות. החידוש במיזם הוא שבמהלך התהליך בבית החולים אנו מכשירים את גורמי המקצוע הבאים במגע ישיר עם ההורים האחיות והרופאים וכוחות העזר במחלקות יולדות ותינוקות. אנו שמחים על הצלחת המיזם עם שערי צדק, בית החולים החלוץ שעמד בכל דרישות הארגון העולמי ומצפים להמשך שיתוף פעולה פורה בקידום התחום בארץ״. 


עמותת עתיד פועלת להצלת חיי תינוקות על ידי קידום ההמלצות למניעת גורמי סיכון למוות פתאומי בתינוקות. מחקרים הראו שלהשיג שינוי התנהגות בתחום הבריאות והמניעה לוקח כ-17 שנים בממוצע בארץ. למרות פעילות להגברת המודעות של עמותת עתיד ומשרד הבריאות בנושא מניעת הסיכון למוות פתאומי אנחנו סופרים כבר 25 שנה. ב-13 השנים האחרונות היו בין 94 ל-40 מקרי מוות פתאומי בשנה (לפי הלמ"ס) והשיעור ל1,000 לידות חי ירד מ-0.6 ל-0.26 ב-2019 (47 מקרי מוות). אנחנו שמחים על מגמת השיפור אך עוד ארוכה הדרך למנוע מקרים טרגיים נוספים. מדובר בצעד משמעותי שמביא הזדמנות להעלאת המודעות לנושא בקרב כלל ההורים הצעירים".

פרופ' עופר מרין, מנכ"ל שערי צדק, "שערי צדק הוא בית החולים המוביל בארץ עם שיעור הילודה מהגבוהים בארץ ובעולם. באגף אם ויילוד נמנה צוות מסור ומקצועי שלקח חלק פעיל בתהליך ההסמכה והוביל להצלחתו. אנו שמחים להיות כאן היום ולשמש דוגמה לבתי חולים אחרים בארץ שיחלו אף הם בתהליך ולהורים צעירים בשמירה על סביבת שינה בטוחה".

ח"כ עידית סילמן, "אני רוצה לברך את בית החולים שערי צדק אשר בשיתוף מיזם השינה הבטוחה של ארגון Cribs For Kids ועמותת עתיד הפך לבית החולים הראשון והיחיד בארץ בעל תואר זה. תופעת המוות בעריסה יכולה להצטמצם בהיקפה בעזרת הדרכה נכונה של צוות בתי החולים. כולי תקווה לעוד טקסים מסוג זה של בתי חולים נוספים בארץ שילכו בעקבות שערי צדק בתחום זה".


סיגל מזרחי, מנהלת סיעוד באגף אם ויילוד וילודים, "אני רוצה להודות לכל מי שהגיע לכאן היום להיות נוכח איתנו במעמד המיוחד והייחודי הזה. הרגע הזה הוא תוצאה של שיתוף פעולה עם עמותת ״עתיד" בראשותה של ד"ר ענת שץ. זהו שיתוף פעולה הנמשך לאורך שנים, כאשר צוות האחיות במחלקות יילודים ויולדות מתגייס ומוביל מהלך חינוכי פנימי בתוך הצוות וכן כלפי ההורים. חשוב לי לציין במיוחד את גבריאלה לואיס אדוט, אחות אחראית יילודים ד' שהתגייסה בהתלהבות והתעקשה להצליח על מנת להבטיח איכות ובטיחות של טיפול ביילודים בכל הנוגע לשינה ותנוחה נכונה".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה