שנת הלימודים תשפ"ב – כ-285 אלף תלמידות ותלמידים חזרו לבתי הספר ולגנים בירושלים



מאות אלפי תלמידים בבירה שבים היום ללמידה פיזית במוסדות החינוך, אחרי חודשיים של חופש בצל הקורונה. השנה נפתחו 261 כיתות לימוד חדשות ו-9 בתי ספר חדשים

הבוקר (רביעי) 285,378 תלמידים חזרו לספסל הלימודים. 19,789 תלמידי כיתות א' שבו ו- 216 כיתות לימוד חדשות בתקציב של 210 מיליון שקל. שיפוצי העומק שבוצעו בקיץ כללו שיפוצים לכל המגזרים.

צילום: עיריית ירושלים

תקציב מינהל חינוך לשנת הלימודים תשפ"ב הוא 2.2 מיליארד ופועלות בו עשרות תוכניות חינוכיות שונות. השנה נפתחים בירושלים 9 בתי ספר חדשים מעל 50 גנים חדשים.

שנת הלימודים תשפ"ב נפתחת לאחר שנת הקורונה בה מרבית תלמידי ישראל לא למדו בתוך המוסדות וכך גם תלמידי ירושלים. עיריית ירושלים שימרה את הפלוסים שהביאה איתה מגפת הקורונה ופתחה מספר מסלולים ללימודי חוץ.

במזרח ירושלים יפתח בית ספר יסודי בנים חדש בשועפט- אלסופרה (השגרירים) הטמעת מיומנויות של המאה ה21 בפרקטיקה מסוימת- חינוך ילדים לעולם גלובלי, חינוך הילדים מבוסס חינוך רחב, טכנולוגי, סביבתי. הבית ספר יהיה שבע שנתי ולמדו בו תלמידי כיתת א-ח במסלול לימוד ישראלי. אליו נרשמו 650 ילדים.

צילום: עיריית ירושלים

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: אנחנו פותחים את שנת הלימודים אחרי שנת קורונה. למרות שבעוד מספר ימים יצאו התלמידים לחופשת החגים אני מקווה ששנת הלימודים הזו תעבור באופן מלא ואחראי. אני קורא לכל התלמידים שיכולים להתחסן לצאת ולהתחסן. רק ככה נוכל לשמור על שגרה".

סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק החינוך, חגית משה: "אנחנו לקראת שנה מאוד מתאגרת, אני סומכת על המורים ועל ההורים שכבר הוכיחו את השותפות המיוחדת בחינוך הילדים גם בזמני קורונה. אנחנו מבחינתנו עשינו במהלך הקיץ את כל מה שניתן על מנת לאפשר לתלמידים לחזור אל מרחבי למידה נעימים ומזמינים שיאפשרו להם ללמוד ברווחה תוך מתן דגש על חדשנות חינוכית ופיתוח אישי של כל תלמיד, בחודשים הקרובים אנחנו נמשיך ללוות את הצוותים במהלך בתקווה שנמלא את השנה בלמידה רציפה עם מינימום הפרעות".

צילום: עיריית ירושלים

ראש מינהל חינוך ירושלים, אביב קינן: "ירושלים ערוכה ושמחה לפתיחת שנת לימודים. תודה לצוותי החינוך ולאנשי מנהל החינוך על המאמץ בגדול לפתיחת חגיגית ושלמה של שנת הלימודים."
 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה