שני עובדי תחנת דלק נעצרו בחשד שגנבו אלפי שקלים מפרטי האשראי של הלקוחות



2 עובדים בתחנת דלק, נעצרו לאחר שעל פי החשד גנבו את פרטי האשראי של הלקוחות באמצעות מכשיר טכנולוגי שבאמצעותו סרקו את נתוני כרטיסי האשראי, אגרו אותם, ובשלב מאוחר יותר שכפלו את כרטיסי האשראי ויצאו למסע קניות בשווי מצטבר של כ – 300 אלף ₪ ברחבי ירושלים

אחד מכרטיסי החיוב שנתפסו ברשות החשודים. צילום: דוברות המשטרה

"יצאו למסע קניות על חשבון המתדלקים" - חקירה סמויה של המשטרה חשפה הונאת כרטיסי חיוב בהיקף מאות אלפי שקלים ע"י 2 עובדים בתחנת דלק, שעל פי החשד גנבו את פרטי האשראי של הלקוחות.

ראשיתה של החקירה הסמויה, בעקבות דיווח שהתקבל מחברות אשראי אודות חשד לחריגות בחיובים של עשרות כרטיסי אשראי באזור ירושלים.

לאחר מגוון פעולות חקירה והצלבות מידע שערכו חוקרי ההונאה של משטרת ישראל בשיתוף עם חברות האשראי, עלה החשד נגד 2 חשודים העובדים יחד בתחנת דלק בעיר.

עם התקדמות החקירה הסמויה שכללה פעילות מבצעית ישירה נגד 2 החשודים, חשפו החוקרים את דפוס פעולתם, במהלכו עפ"י החשד במהלך החודש האחרון במסגרת תפקידם, קיבלו לידיהם עשרות כרטיסי אשראי של אזרחים שהגיעו עם רכבם לתדלוק על מנת לבצע חיוב עבורו, ועפ"י החשד החזיקו ברשותם מכשיר טכנולוגי שבאמצעותו סרקו את נתוני כרטיסי האשראי, אגרו אותם, ובשלב מאוחר יותר שכפלו את כרטיסי האשראי ויצאו למסע קניות בשווי מצטבר של כ – 300 אלף ₪ ברחבי ירושלים.

אתמול (30.12.19) עם מעבר החקירה לשלב הגלוי, עצרו השוטרים את 2 החשודים (שנות ה -20, מזרח י-ם) לחקירה בחשד להונאה בכרטיסי חיוב וקבלת דבר במרמה, והבוקר הם יובאו בפני בית משפט השלום בבקשת המשטרה להאריך את מעצרם.

משטרת ישראל פועלת כבשגרה בשיתוף פעולה מלא עם חברות האשראי במטרה לאתר, לחקור ולעצור את פורעי החוק המרשים לעצמם 'לגנוב' בהונאה מאזרחים שומרי החוק ולפגוע בתא הכלכלי שלהם ושל חברות האשראי.

להלן המלצות לציבור לשימוש ושמירה על פרטי כרטיסי החיוב:
• בעת מסירת כרטיס החיוב לידיו של אחר לביצוע עסקה, שמרו על קשר עין רציף עם הכרטיס עד קבלתו חזרה לידכם.
• השתדלו שלא לאפשר לאף אדם ללכת עם כרטיס החיוב למקום שנסתר מעיניכם.
• השתדלו להימנע מרישום פרטי כרטיס החיוב במקומות שאינם מאובטחים, תוך מתן דגש על 3 הספרות בגב הכרטיס.
• בעת משיכת כסף מזומן, הקפידו להסתיר את הקלדת הקוד הסודי.
• בכל חשד שעולה לגניבת פרטי כרטיס החיוב או ביצוע שימוש בו שלא כחוק, יש לעדכן מיד את חברת האשראי ואת משטרת ישראל בתחנה הקרובה אליכם.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה