שני החשודים בתאונת פגע וברח בה נהרג ילד בן 11- שוחררו למעצר בית



נתנאל סנדרוסי ומאיר גמליאל החשודים בתאונת פגע וברח שהתרחשה בחודש אפריל, ברמות שוחררו הבוקר לביתם תחת פיקוח אלקטרוני

זירת התאונה בירושלים. צילום: תיעוד מבצעי מד"א

בית המשפט המחוזי בירושלים קבע כי נתנאל סנדרוסי ומאיר גמליאל, הנאשמים בתאונת פגע וברח בה נהרג הילד בנימין ביגלאייזן בן ה-11 ישוחררו למעצר בית בפיקוח אלקטורני.  בנוסף, הם יהיו תחת פיקוח שירות מבחן ופיקוח 24/7 של קרובי משפחה. הפרקליטות ביקשה בדיון להאריך את מעצרם עד לתום ההליכים. 

כזכור, בחודש אפריל השנה, בחול המועד פסח, ילד בן 11 נפצע אנושות מתאונת פגע וברח בשכונת רמות. לאחר כחודשיים וחצי נפטר בנימין ביגלאייזן בביה"ל שערי צדק. 

על פי כתב האישום, שהוגש לפי כחודש וחצי, ב-21 באפריל, בשעות הערב, נהג סנדרוסי ברחוב גולדה מאיר בירושלים ומאיר גמליאל נסע עימו ברכב. הנאשמים הגיעו לצומת הרחובות גולדה מאיר ויצחק מירסקי כשסנדרוסי נוהג במהירות גבוהה. אותה עת חצה את הצומת הילד בן ה-11, כשרמזור הולכי הרגל בו חצה הנפגע את הכביש הורה אדום.

מכתב האישום עולה כי סנדרוסי נהג אל תוך הצומת במהירות, ופגע בעוצמה בנפגע שהיה על מעבר החצייה. הנאשמים, אשר הבחינו בפגיעה, עצרו את הרכב בסמוך לאחר הצומת, ולאחר שעמדו על הפגיעה, התיישב גמליאל בכיסא הנהג לרכב ועזב את הצומת במהירות גבוהה, וזאת מבלי שהנאשמים הושיטו עזרה לנפגע, מבלי שהזעיקו עזרה ומבלי שהתייצבו בפני שירותי ההצלה או החקירה והציגו את עצמם כמי שהיו מעורבים בתאונה.

עוד טוענת התביעה, כי הנאשמים עשו כל שלאל ידם על מנת להכשיל את הליך החקירה, כאשר רק ביום 28.4.19, לאחר ניסיונות איתור רבים של סנדרוסי, לרבות פרסום תמונתו באמצעי התקשורת, הגיע הנאשם לתחנת המשטרה לב הבירה ורק ביום 6.5.19, אותר גמליאל על ידי המשטרה בדירה שנשכרה על ידי מכר שלו, וזאת לאחר ימים רבים בהם נמנע מליצור קשר עם המשטרה, על אף ניסיונות איתור רבים שלו בין היתר דרך משפחתו ומכריו. הנאשמים אף ניתקו את הטלפונים הניידים שלהם לאחר האירוע, ונמנעו מלהביאם או להפנות את גורמי החקירה אל מיקום הטלפונים, כאשר אף זאת במטרה להכשיל את הליך החקירה.

לסנדרוסי יש עבר פלילי בעבירות איומים ופריצה לבניין, וכן חמש הרשעות בעבירות תעבורה. לגמליאל עבר פלילי בעבירות סמים, וכן שלוש הרשעות בעבירות תעבורה לרבות נהיגה בשכרות.




 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה