שינוי בתחבורה הציבורית בירושלים: הרכבת הקלה עוברת להפעלת חברת 'כפיר'



חברת סיטיפס תסיים השבוע את פעילותה ברכבת הקלה בירושלים ותעביר את הניהול לחברת 'כפיר' שתחל את פעילותה ביום שישי הקרוב, 16.4.21. שי לינדנר, מנכ"ל חברת כפיר: "כפיר תפעל לספק לתושבי העיר שירות אמין וידידותי, אשר יסייע להמשך פיתוחה של עיר הבירה ולרווחת התושבים והמבקרים בעיר"

שינוי בתחבורה הציבורית בבירת ישראל. החל מיום שישי הקרוב (16 באפריל) תעבור הפעלת הרכבת הקלה בירושלים לחברת כפיר (שותפות של שפיר הנדסה ו-CAF הספרדית), שזכתה במכרז להפעלה ולתחזוקה של הרכבת בקו האדום, שלאורכו 23 תחנות נוסעים.

בעתיד יוארך מסלול הקו, בדרום עד לבית החולים הדסה עין כרם מצפון לשכונת נווה יעקב. בנוסף, תהיה החברה אחראית גם על הקמת, הפעלת ותחזוקת הקו הירוק העתידי.

בשלב הראשון פעילות הרכבת הקלה תחת חברת כפיר, המפעילה החדשה, תמשיך באופן ישיר את זו של קודמתה, ללא כל שינוי בפריסת התחנות הקיימות. את כרטיסי הרב-קו יש לתקף בטרם העלייה לרכבת בעמדות המיועדות לכך. טעינת כרטיס רב קו תתאפשר באתר החברה בכתובת www.cfir.co.il   במקביל, המכונות לרכישת כרטיסי נייר בתחנות ימשיכו לתפקד כרגיל. 

שי לינדנר, מנכ"ל חברת כפיר: "פרויקט תפעול ותחזוקת הרכבת הקלה בירושלים מצטרף לפרויקטים נוספים שחברת שפיר מובילה בעיר הבירה, ביניהם סלילת כביש 16 והקמת חניונים ברחבי העיר, ולפרויקטים רבים ברחבי העולם אשר כאף בונה מתפעלת ומתחזקת. מעבר הרכבת הקלה לידיים חדשות הוא אירוע משמעותי בתחבורה בירושלים, אשר יביא בשורה אדירה למאות אלפי תושבי העיר וסביבתה, בנוסף למיליוני הבאים בשעריה.

מדובר בתהליך לא פשוט, אך עשינו את המרב כדי שמבחינת הציבור המעבר יהיה חלק ככל האפשר ובמינימום חבלי לידה. מדובר במעבר מאוד מורכב של מערכות אשר מטבעו ייתכנו תקלות מסוימות ואנו ערוכים לטפל בהן במהירות האפשרית. אני  סמוך ובטוח כי חברת כפיר תעמוד באתגרים הנצבים לפניה, ותוביל לשיפור חווית הנסיעה ברכבת הקלה".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה