היום- שביתה בצהרונים בירושלים



היום, שלישי, יושבתו הצהרונים בגני הילדים שמופעלים על ידי המינהלים הקהילתיים בירושלים. עובדות הצהרונים טוענות כי העירייה מסרבת להתקדם במשא ומתן לשיפור תנאי העסקתן ומוחות על היעדר כוח אדם. ועד עובדות צהרונים: ״מצוקת כוח האדם בצהרוני ירושלים היא החמורה בארץ, התנאים המחפירים מבריחים עובדות ומותירים את ההורים ללא פתרונות״

צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

ועד עובדות הצהרונים המאוגדות בכוח לעובדים ישבית את פעילות הצהרונים בעיר היום (שלישי) במקביל בשעה 14:00 תקיימנה העובדות הפגנה מול בניין העיריה. 900 העובדות מוחות על סירוב העירייה להתקדם במ"מ לשיפור תנאי השכר של העובדות.

מארי לוי חברת ועד העובדות: בשנה שעברה אמור היה להתקיים מו"מ מול המנהלים הקהילתיים והעיריה על שיפור תנאי ההעסקה של העובדות. הסכמנו לדחות את המו"מ בשל משבר הקורונה והנה עתה מסרבת העיריה לשפר את תנאי העובדות.


הצורך בשיפור בתנאים קריטי: בתחילת השנה עזבו כשלוש מאות עובדות את הצהרונים ובמסגרות מתקשים למצוא להן מחליפות. אנחנו קורסות תחת הנטל ובמצב הנוכחי כל מועמדת תתקבל. אנחנו מבטאות כאן גם את מצוקת ההורים- גנים רבים נסגרים בגלל חוסר בעובדות לצהרונים. ברבים אחרים תחלופת העובדות גבוהה במהלך השנה. מדובר בהזנחה מחפירה של הילדים!


זמירה יוסף-חברת ועד נוספת: כל שאנחנו דורשות הוא שכר ראוי במשך 12 חודשים. כמו כל עובדת ועובדת. לא ייתכן שבכל קיץ נחויב לצאת לחלת למשך חודשיים ונדרש לחזור לעבודה. חלק ניכר מאיתנו כבר מעבר לגיל הפנסיה ולכן אנו לא מקבלות דמי אבטלה ונאלצות להתקיים מקצבת זקנה או נכות. זו בושה למערכת החינוך בעיר.


איתי כהן ראש מטה ירושלים בכוח לעובדים: מצוקת סייעות בצהרונים קיימת בכל הארץ ואנו גאים בעובדות בירושלים, כראשונות למחות על חומרת המצב.


עם זאת, מצבם של הצהרונים בירושלים הוא החמור במדינה מבחינת היקף הילדים- 32 בממוצע לצהרון בעיר לעומת 22 בממוצע הארצי! ״מדובר בשביתת אזהרה בת יום. באם תתמיד העירייה בסירובה, לא נהסס להרחיב את השביתה. לא נתפשר על זכויות העובדות ובטיחות הילדים! אומרים בועד העובדות. " אנחנו רואות כיצד בתל אביב קידמה העיריה שיפור בתנאי העובדות ודווקא אצלנו, ראש העיר המחובר כל כך למשרד האוצר לא עושה דבר"!


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה