שבוע החינוך הירושלמי; היום- חגיגות יום המורה



כחלק משבוע החינוך בירושלים, עיריית ירושלים מרחיבה את יום המורה לשבוע שלם של הוקרת החינוך בעיר. במהלך כל השבוע התקיימו אירועים ופעילויות, אירוע השיא היום (חמישי) טקס אוסקר החינוך

היום (חמישי) יציינו ברחבי הארץ את יום המורה כיום הוקרה והערכה למורות ולמורים, לגננות ולגננים על עבודתם בחינוך דור העתיד והצדעה לכל העוסקים והעוסקות במלאכת ההוראה.

תלמידים והורים מבתי הספר ברחבי העיר נערכים להכנת ארוחות בוקר ופינוקים שונים לצוותים החינוכיים היום (חמישי), ובמינהל החינוך של עיריית ירושלים כבר החלו לחלק שי למורים לבחירתם: הרצאה למורים, מכונת קפה לחדר מורים, או כל פעילות אחרת לפי ראות עיניהם. הגננות והגננים בירושלים קיבלו כירבוליות עם הכיתוב "תודה" במתנה.

שי ליום המורה. צילום: דוברות העירייה

אולם בעיריית ירושלים לא הסתפקו בכך, הביאו לשיא חדש את חגיגות יום המורה והרחיבו אותם לשבוע שלם של הוקרת החינוך בעיר.

שבוע החינוך נפתח במיזם "בעקבותיה", בו התלוו תלמידות י"ב מ- 19 תיכונים בעיר אל 28 נשים בכירות ובולטות בשלל תפקידים.

אירוע הפתיחה החגיגי (יום א') אליו הוזמנו אנשי ונשות החינוך בעיר התקיים בסינמטק ירושלים במעמד שר החינוך הרב רפי פרץ, ראש העיר משה ליאון וסגנית ראש העיר מחזיקת תיק החינוך, הגב' חגית משה. בערב הוקרן הסרט "בגרות" והתקיימה שיחה עם הבמאי מתן יאיר.

(יום ב') בערב נהרו מאות אנשי חינוך בירושלים אל אירועי "חינוך ומגדר על הבר", בו שוחחו משפיעים ומשפיעות על השיח החינוכי בהקשרים מגדריים.

מעצב האופנה גיל יהושע דרייפוס, מעצב אופנה ואב יחידני ל-4 ילדים, מתוכם שניים בעלי מוגבלויות סיפר ב"ביר מרקט" על חוויות האבהות, אנה לוקצקי, מעצבת אופנה למידות רגילות ופעילה בתחום דימוי הגוף החיובי שוחחה עם מעיין קרת, דוגמנית, יזמית, ומרצה ופעילה למען דימוי גוף בריא בבר "השכנה". בבר "טיים" שוחחו אמנון רבינוביץ', לשעבר סגן מנהל תיכון זיו ואיש חינוך מצטיין, עם שולה מולא, פעילה חברתית בת העדה האתיופית. בצלאל שטאובר, פעיל חברתי חרדי וממייסדי "פלוגתא", קיים שיחה עם תומר בליטי מנהל התיכון לאומנויות על הקשר בין הציבור החרדי והציבור הכללי וההזדמנויות והאתגרים במפגש זה בבר טאפ&טייל, ובסוף הערב הופיעה הזמרת נטע אלקיים ב"ביר בזאר". במקביל קיימה מועצת התלמידים של ירושלים אירוע נוער בהשתתפות פיי מהמירוץ למיליון בבר "בכלל".

במקביל התקיים אירוע "חמ"ד של חינוך – ערב של תורה ופיוט" עבור צוותי החינוך הדתי בירושלים, במעמד שר החינוך הרב רפי פרץ, הגב' חגית משה סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק החינוך, ובהשתתפות הרב דב זינגר ראש ישיבת "מקור חיים" כפר עציון, גיל ברדוגו - מחמ"ד המחוז, והרבנית מיכל טיקוצ'ינסקי, ראש בית המדרש לנשים היכל שלמה. את הערב המרגש סיים חכם דוד מנחם ותזמורת במפגש מרתק ומשמח.

במהלך יום שלישי התעופפו אלפי תלמידים ותלמידות מרחבי ירושלים ליום של סיורים ברחבי העיר ולמדו למידה אחרת בנושאים מגוונים של שוויון הזדמנויות: מגדר, שכונות, כלכלה, יזמות, טבע עירוני, זבל ועוד.

יום המורה. צילום: דוברות העירייה

 יום ד', יתקיים אירוע VIP למורים ומורות ירושלמים שעוסקים בנושא המגדרי בבתי הספר ומעוניינים להביאו לקדמת הבמה בכנס ייחודי ומעמיק. מיד לאחר מכן ייערך בזאפה בירושלים כנס "חינוך במתח גבוה"- כנס החינוך המרכזי שיעסוק ב-3 מתחים מרכזיים המתקיימים בחינוך הירושלמי ובמדינת ישראל ומשפיעים על פני החינוך והחברה כולה, בהשתתפות דוברים מובילים.

גם את ההורים לא שכחו בחגיגות החינוך של עיריית ירושלים וגם עבורם ייערך כנס מרכזי ביום רביעי, תחת הכותרת "כולנו מיוחדים: הורות לילדים עם צרכים מיוחדים" בהשתתפות הרב רפי פוירשטיין וליהיא לפיד, אשר ישוחחו על האתגר, ההצלחות והמסר לחברה. עם סיום השיחה יתקיים מופע של להקת שלווה הירושלמית. במקביל, במרכז החדשנות "איפכא" בפסגת זאב, תתקיים הרצאתו של השחקן טל פרידמן "דברים שלמדתי מהבת שלי".

בנוסף במגוון השכונות בירושלים יתקיימו מספר מפגשים המיועדים להורים ועוסקים ביחסי הורים-ילדים ובאתגרי השעה בהורות, המפגשים יובלו ע"י מומחים בתחום ופעילי השכונות. הכניסה לכלל האירועים בחינם וללא הרשמה.

אירוע השיא יום המורה – טקס אוסקר החינוך

זו השנה השנייה שעיריית ירושלים מוקירה תודה לאנשי ונשות החינוך המצטיינים של ירושלים וחוגגת טקס אוסקר חינוך ירושלמי. במסגרת התחרות הוגשו מעל 5,000 מועמדים ומועמדות מומלצים ע"י תלמידים ותלמידות, הורים ותושבי העיר ומתוכם נבחרו 5 מועמדים סופיים במגוון קטגוריות: אב/אם בית, גננ/ת, יועצ/ת, מורה, מנהל/ת, מזכיר/ה, סייע/ת, פסיכולוג/ית, שומר/ת וכן פרס מפעל חיים.

בטקס האוסקר שייערך ביום המורה, היום, חמישי (19/12) במלון רמאדה ירושלים, יוכרזו הזוכים והזוכות.

להיכרות עם המועמדים באתר טקס האוסקר- https://www.oscar-jlm.com/

משה ליאון, ראש העיר ירושלים: " החינוך הירושלמי הוא מהטובים בארץ. ברמה גבוהה, חותר למצוינות, משובח ואיכותי, עם צוות חינוכי מוביל. שבוע החינוך ויום המורה בפרט הוא הזדמנות עבורנו להוקיר תודה לכל הפועלים והמטפחים את היקר לנו מכל- ילדינו. אני מזמין את כולם ליהנות משבוע מלא בפעילויות מעשירות, מעוררות מחשבה, ומרתקות ויחד אתנו לומר לצוותים החינוכיים- תודה!."


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה