שבוע ההצדעה לתנועות הנוער בירושלים



עיריית ירושלים מצדיעה לתנועות הנוער הירושלמיות: שבוע תנועות הנוער בירושלים 7-12/11 , ג'-ח' בכסלו (ראשון-שישי) I 85 בתי ספר, 14 שכונות,7 תנועות נוער, 70 סניפים, כ- 16,200 חניכים. ראש העיר משה ליאון: "תנועות נוער חזקות פירושן עיר חזקה"

עיריית ירושלים מצדיעה לתנועות הנוער בעיר ובין התאריכים 7-12/11, ג'-ח' בכסלו (ראשון-שישי), יתקיימו אירועים רבים ברחבי העיר והשכונות ובבתי הספר.

צילום: דוברות העירייה

בתנועות הנוער בירושלים חברים כ-16,200 תלמידים מכיתות ג' ועד כיתות י"ב, המשתתפים באופן פעיל בפעילויות השונות: מפגשים פעמיים בשבוע, טיולים במהלך השנה, הכשרות למדריכים, סמינרים ועוד. מדובר במספר הגדול ביותר, בו לוקחים חלק ילדים ובני נוער בתוכנית חינוכית בלתי פורמלית.

עיריית ירושלים רואה בתנועות הנוער את עתידה של העיר וחממה של מנהיגות עתידית בעיר. התקציבים המושקעים בתנועות עולים מדי שנה בהתאם לתפיסה זו, כאשר בשנת 2019 עמד תקציב העירייה עבור תנועות הנוער על סך 3,050,000 מיליון ש"ח ובשנת 2020 גדל ב-2 מיליון ש"ח ועמד על סך של 5,050,000 מיליון ש"ח. ב-2021 גדל התקציב בחצי מיליון ש"ח נוספים והוא עומד על סך של 5,550,000 מיליון ש"ח.

בתוך כך, בשנים האחרונות וכחלק ממדיניות ראש העיר, קיימת תנופת בנייה ושיפוץ מבנים לטובת תנועות הנוער, לצד וכחלק מהמאמץ העירוני לחיזוק התנועות בשכונות על מנת להגדיל את מספרי החניכים.

בשנה האחרונה נבנו ושופצו 7 מבנים למטרת פעילויות תנועות הנוער בשכונות העיר: תנועת עזרא בשכונת פסגת זאב, שבט אלעד של הצופים בשכונת בית הכרם, שבט להבות של הצופים בשכונת בקעה וארנונה, תנועת בני עקיבא בשכונת חומת שמואל ובשכונת ארמון הנציב ותנועת אריאל בנים בשכונת נחלאות.

במקביל, מספר מבנים נמצאים בתהליך תכנון לשנה הנוכחית, ביניהם: תנועות אריאל בנים, אריאל בנות והצופים בשכונת חומת שמואל, תנועת הצופים בשכונות פסגת זאב, בית הכרם ותלפיות מזרח, תנועת עזרא בשכונות גבעה צרפתית, בקעה, קריית מנחם וקטמון.

כאות הוקרה וחיבוק לחניכי תנועות הנוער, עיריית ירושלים תקיים בשבוע הבא את אירועי "שבוע תנועות הנוער" ברחבי העיר. במהלכו, חניכים מתנועות הנוער השונות יגיעו לכיתות ג'-ו' ויעבירו לתלמידים פעילויות חינוכיות – חווייתיות בדומה לפעילויות בתנועה.

לאורך כל ימות השבוע יתקיימו אירועי הפנינג בשכונות בכל רחבי העיר ויכללו דוכני אוכל, דוכנים ממותגים של תנועות הנוער הרלוונטיות לאותה השכונה, מתנפחים, פארק חבלים, משימות מירוץ למיליון, סדנת שוקולד, מתחם נינג'ה, מסטר שף ועוד.

לשבוע פעילות זה הוקם אתר ייעודי, שישמש בעיקר את ההורים שירצו לקבל מידע אודות תנועות הנוער בעיר. עיריית ירושלים מזמינה הורים וילדים להקליק, להתרשם ולהצטרף לאחת מתנועות הנוער הפועלות באיזור המגורים:

https://www.jerusalem.muni.il/he/residents/youth-movements

בעירייה מעוניינים להעלות את מספר החניכים שלוקחים חלק בפעילויות, ולאפשר לכל ילד וילדה להתנסות בפעילויות החינוכיות, המעצימות והחווייתיות שיש למפעל חשוב זה להציע. זאת, הודות לעובדה כי תוצאות המרחב הלימודי הבלתי פורמלי של תנועות הנוער ניכרות בהיבטים רבים ובדגש על תרומתם למען הקהילה.

חניכי תנועות הנוער זכו השבוע בפרסי הוקרה להתגייסותם למען הקהילה. הקרן לירושלים ועיריית ירושלים העניקו את הפרסים לשלושה מיזמים של תנועות הנוער: שמירת קשר עם קשישים בתקופת הקורונה, פעילות עם ילדים בני העדה האתיופית ופרויקט "צדקא" – המסייע למימון סלי מזון למשפחות נזקקות ולקשישים ברחבי העיר.

קרדיט: עיריית ירושלים, תנועת הצופים

חניכי תנועת הנוער בני עקיבא זכו בפרס על פעילותם לשמירת קשר עם קשישים בתקופת הקורונה. הפרס הכספי שהוענק להם ישמש אותם להמשך ביצוע הפרויקט שהקיף מאות קשישים ברחבי העיר. בפרסים נוספים זכו שבט רכסים של הצופים, הפועל בשכונת קריית מנחם, שהוציא לפועל פעילות עם ילדים בני העדה האתיופית בשכונה, וכן שבט להבות של תנועת הצופים שיזם את פרויקט "צדקא" – המסייע למימון סלי מזון למשפחות נזקקות ולקשישים ברחבי העיר.

הפרס ניתן במסגרת "פרס הקרן לירושלים לאזרחות טובה ע"ש גולדשטיין", המוענק זו השנה השנייה ונועד לעודד מנהיגות חברתית, ייחודיות, חדשנות ומחויבות לקהילה הירושלמית. בטקס השתתפו ראש העיר משה ליאון, מנכ"ל העירייה איציק לארי, נשיא הקרן לירושלים שי דורון ונציגי תנועות הנוער. סך שלושת הפרסים עמד על 60,000 ש"ח.

ראש העיר משה ליאון: "תנועות הנוער בעיר שותפות בעיצוב דור העתיד. תנועות נוער חזקות פירושן עיר חזקה, עיר שבה יצמח נוער ערכי, תורם וכזה שהערבות ההדדית היא נר לרגליו. תנועות הנוער עושות מלאכת קודש ואנו כאן לתמוך בהן ולסייע להן"

יהודה פרוידיגר מחזיק תיק תנועות הנוער: "לתנועות הנוער מקום של כבוד בחברה הישראלית. הבאתי בפני ראש העיר את הרעיון לקיים שבוע תנועות הנוער בעיר, ושמחתי שהוא נענה ברצון ובהתלהבות והקצה לכך כסף רב.
בקביעת שבוע תנועות הנוער בעיר, מבטאת העירייה והעומד בראשה את האהבה לתנועות ואת ההבנה לחשיבותם, לחיזוקם ולתרומתם לנוער בעיר.

אני מודה למנח"י על שיתוף הפעולה והסכמה לכניסה לכיתות בבתי הספר הרלוונטיים. אני מקווה שבעקבות שבוע זה יצטרפו עוד מאות חניכים לתנועות השונות וקיומו של שבוע זה יהפוך למסורת שנתית בירושלים".

השכונות בהן תתקיימנה פעילויות:

גילה - בני עקיבא, צופים, נוער עובד ולומד

קריית יובל - שומר צעיר, נוע"ל, בני עקיבא, צופים, עזרא

חומת שמואל - צופים, בני עקיבא, עזרא, אריאל

גוננים - צופים, בני עקיבא, עזרא, אריאל, שומר צעיר

גינות העיר - צופים, בני עקיבא, עזרא, אריאל, שומר צעיר, נוע''ל

גנים - עזרא, בני עקיבא, צופים, אריאל

גבעה צרפתית - עזרא, צופים, נוער עובד ולומד

פסגת זאב - צופים, בני עקיבא, עזרא, אריאל

מיתרים - עזרא, בני עקיבא, אריאל

לב העיר - בני עקיבא ואריאל

רמות - בני עקיבא, עזרא, צופים

בקעה - בני עקיבא, עזרא, צופים

תלפ''ז - בני עקיבא, צופים, מחנות העולים

בית הכרם - צופים, בני עקיבא


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה