רשות המסים פתחה את המערכת להגשת בקשה לפיצויים בשל המלחמה



רשות המיסים הודיעה כי ניתן כעת להגיש תביעות בצורה מקוונת עבור נזק עקיף במספר מסלולים לפי מיקום העסק. מדובר בתכנית פיצויים בעלות של 15 מיליארד שקל לעסקים שהכנסותיהם נפגעו בתקופת המלחמה. כזכור, עסקים המרוחקים עד 40 ק"מ מגבול עזה ועסקים ביישובים באזורים שהוגדרו כרגישים בצפון יקבלו פיצויים מוגדלים. כל הפרטים בפנים

עסקים סגורים במרכז המסחרי ברובע א'. צילום: עופר אשטוקר

יותר מ-40 לאחר תחילת המלחמה, רשות המסים פתחה בשעה טובה את המערכת להגשת תביעות מקוונות לפיצויים לעסקים עבור נזק עקיף שנגרם לעסקים כתוצאה ממלחמת "חרבות ברזל". 

מדובר במערכת שדרכה יוכלו כלל העסקים בישראל להגיש תביעה לפיצויים בגין נזק עקיף, בכל מסלולי הפיצוי השונים שמציעה המדינה, ובהתאמה למיקום העסק ומידת הפגיעה של הלחימה במחזור העסקאות.

על מנת שהמערכת תוכל לחשב את גובה הפיצויים בהתאמה למידת הפגיעה בעסק, יש להגיש דוח תקופתי למע"מ בגין החודשים שעבורם נדרשים הפיצויים, ודוח ניכויים ככל שמבקשים פיצויים בגין הוצאות שכר, לפני הגשת תביעה במערכת.

ואלו הם עיקרי המסלולים, כפי שאושרו בוועדת הכספים:

מסלול "הוצאה מזכה"
מסלול זה תקף לחודשים אוקטובר-נובמבר 2023, ובו יפוצו עסקים בכל רחבי הארץ שמחזור הפעילות שלהם הוא 12 אלף שקלים עד 400 מיליון שקלים, וקיימת ירידה במחזור של מעל ל-25% לדיווח חד חודשי, או 12.5% לדיווח דו חודשי בחודשים אוקטובר ו/או נובמבר 2023.

מסלול ירוק - שכר
במסלול זה יפוצו עסקים ביישובים הכלולים ברשימה שבתקנות בסכום קצוב של 520 שקלים ליום, בגין כל עובד שנעדר ממקום העבודה בתקופה שבין ה-7 ל-31 באוקטובר 2023, מסיבות שצוינו בתקנות, לרבות משום שפונה מביתו בהחלטת ממשלה.

מסלול ירוק - מחזורים
במסלול זה יפוצו עסקים ביישובים הכלולים ברשימה שבתקנות, בהתאם לירידת המחזורים באוקטובר 2023 לעומת התקופה המקבילה ב-2022, עד תקרת פיצוי של 2,500,000 שקלים למפוצה.

מסלול חקלאות
עבור חקלאים בטווח של עד 20 ק"מ מגבול רצועת עזה נקבע מסלול הדומה במהותו למסלול יישובי ספר. עבור חקלאים בטווח של 40-20 ק"מ מגבול רצועת עזה נקבע מסלול המבוסס על אובדן תפוקה לעובד בחודש אוקטובר 2023. במסלול זה יש תקרה של 3 מיליון שקלים למפוצה.

מסלול אדום
מסלול זה מאפשר לעסקים ביישובי ספר לקבל פיצוי מלא בגין אובדן הכנסה או הפסד שנגרם להם כתוצאה מנזקי מלחמה או פעולות איבה, בכפוף לעמידה בכל התנאים והדרישות המפורטות בחוק, בתקנות ובפסיקה.

תביעות במסלול "הוצאה מזכה" ובמסלולים הירוקים, אשר אינן מצריכות בדיקה מדוקדקת, ייענו תוך מספר ימי עסקים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה