קיבל דום לב מחליטת תה שהכין לעצמו - הרופאים הצילו את חייו



במרכז הרפואי שערי צדק הצילו את חייו של גבר בן 73 מירושלים שבעקבות חליטת תה מצמח ההרדוף שהכין לעצמו, עבר דום לב כתוצאה מהרעלה

גבר עם מנהל טיפול נמרץ לב, ד"ר אלעד אשר. צילום: דוברות שע"צ
גבר, בן 73, שתה חליטת תה מצמח ההרדוף שהכין לעצמו ועבר דום לב כתוצאה מההרעלה. הוא פונה לפני כשבועיים לשערי צדק לאחר שאשתו חשדה כי הוא עובר אירוע מוחי בעקבות בלבול שחש. מיד עם הגעתו עבר בדיקות ראשוניות והועבר לבדיקת סיטי ולבדיקת MRI.  
 
אולם רגע לפני הכניסה ל MRI עבר הגבר דום לב.

מנהל טיפול נמרץ,  ד"ר פיליפ לוין "מיד התחלנו בביצוע החייאה ממושכת ולשמחתנו גם חזר הדופק וגם לחץ הדם ותוך זמן קצר הוא חזר להכרה מלאה. הגבר נשאר עם דופק מאוד אטי ונזקק לקיצוב לב ולאור הבדיקות הוחלט יחד עם מנהל טיפול נמרץ לב, ד"ר אלעד אשר, הוחלט לבצע צנתור לב".
 
"במקביל שילוב התלונות של בלבול, בחילות ודופק איטי שחווה הגבר לפני הגעתו העלו חשד להרעלה", מסביר ד"ר לוין. "תחקרנו את משפחתו על שימוש בתרופות חדשות או על שינוי תזונתי שעשה לאחרונה ומהר מאוד הבנו ממשפחתו ששתה תה חדש שהכין לעצמו מעלים שקטף ברחוב. מיד עלה החשד להרעלת הרדוף".
 
לאחר התאוששותו ושחרורו ממכונת ההנשמה זיהה הגבר את העלים ששתה כעלי ההרדוף. "אני חולה סכרת וחיפשתי עשבים להורדת סוכר. מצאתי ליד הבית עשב שדומה ללואיזה וקטפתי ממנו עלים,  טחנתי בבית והכנתי לי תה. לא חשבתי שזה משהו שיכול להרוג אותי". 
 
רעייתו מספרת כי "לא ידעתי שהוא אסף את העלים והכין מהם תה. בבוקר ראיתי שהוא לא מרגיש טוב וחשבתי כי מדובר בווירוס, אולם כשהחל לדבר באופן מבולבל, הבנתי כי קורה אירוע משמעותי ופיניתי אותו לשערי צדק."
 
ד"ר אשר אלעד, מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב: " צמח ההרדוף מכיל חומר מאוד דומה לאחד התרופות לב השכיחות, אל רעיל הרבה יותר. הרעל משפיע ישירות על שריר הלב. תופעת ההרעלה מצמח הרדוף היא נדירה יחסית. היא מסוכנת כפליים כי היא מקשה על היכולת שלנו לזהות מידית כי אכן מדובר בהרעלה מהצמח. לשמחתנו הגבר הגיע מהר ובזמן לשערי צדק ובכך יכולנו להציל את חייו. מקרה זה חייב לשמש תמרור אזהרה לכולנו לסכנות הקיימות בצמח ההרדוף ולהבנה כי זיהוי מהיר ופינוי מהיר לבית חולים מציל חיים."
 
 
מצ"ב תמונת הגבר עם מנהל טיפול נמרץ לב, ד"ר אלעד אשר.
ניתן להשתמש בתמונה ללא תשלום. קרדיט: שערי צדק.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה