צה"ל מתכונן למזג אוויר סוער



20 טונות של מלח, 14 נגמ״שים: אוגדת איו״ש מוכנה לשלג

לקראת השלג הצפוי לרדת בגזרת יהודה ושומרון ובירושלים, נערכה אוגדת איו״ש מבחינה לוגיסטית, הנדסית ומבצעית לשמירה על הרציפות התפקודית ולסיוע במרחב האזרחי.

צילום: דו"צ

ברחבי האוגדה נפרסו מערכי חילוץ, 14 נגמ״שים, שמונה שופלים, ארבע מפלסות, שני מחפרונים, שתי מפזרות מלח (נרכשו 20 טונות מלח) ועשרות שרשראות שלג שיאפשרו לרכבים לנוע בשלג. רכבי הסיור צוידו בזיווד המתאים לנסיעה בשלג.

בנוסף, פוזרו עשרות אלפי ליטרים של סולר, עשרות אלפי ליטרים של מים, עשרות אלפי שקיות חימום ומאות רדיאטורים וגופי חימום. כמו כן, האוגדה הגבירה מוכנות בתחום התזונה ועיבתה את כלל מערכי המזון עבור הלוחמים בכל נקודות הקצה.

צילום: דו"צ

האוגדה בנתה ‘פק״לי נתק’ - מיפתה את המחנות והמוצבים המרוחקים ותיגברה אותם באספקת מזון, דלק, מיכליות מים וציוד חימום על מנת לאפשר עצמאות ותפקוד במצב של נתק. כמו כן, האוגדה מיפתה את היישובים ביהודה ושומרון שעלולים להגיע למצב של נתק ונערכה למענה לאזרחים במידת הצורך.

צילום: דו"צ

מדברי קצין הלוגיסטיקה של אוגדת איו״ש, סגן-אלוף חי כפיר: ״מערך הלוגיסטיקה האוגדתי בהיערכות שיא לקראת מערכת השלגים הקרובה. האתגר שלנו הוא לאפשר את רציפות ההגנה על ההתיישבות על-ידי תמיכה לוגיסטית מלאה בכל נקודות הקצה המבצעי. אנשי הלוגיסטיקה באוגדה עובדים בנמרצות, גם בשעה זו, על מנת לאפשר מענה לוגיסטי גמיש ואיכותי למשימות המבצעיות״.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה