פשיטת מס הכנסה בשוק מחנה יהודה: 20% מבתי העסק שנבדקו לא רשמו הכנסות כחוק



בביקורות מס הכנסה בשוק מחנה יהודה ובעסקים מתחום המסחר והמסעדות באזור ירושלים נמצא: 20% מבתי העסק שנבדקו לא רשמו הכנסות כחוק

שוק מחנה יהודה (צילום: פלאש 90)

 

במסגרת 53 ביקורות מס הכנסה שנערכו בעסקים מתחום המסחר, מתן השירותים והמסעדות באזור ירושלים ובשוק מחנה יהודה, עלה כי 11 עסקים לא רשמו הכנסות כחוק. הביקורות נערכו על ידי פקיד שומה ירושלים 1, ופקיד שומה ירושלים 3.

בין העסקים שנמצאו בהם ליקויים, הגיעו המבקרים לביקורת בדוכן בשוק מחנה יהודה, שם גילו כי לבעל הדוכן אין כלל תיק במס הכנסה. תגובת בעל המקום: "לא ידעתי שאני צריך לפתוח תיק במס הכנסה, אבוא ואפתח תיק". המקרה הועבר להמשך טיפול במשרד השומה.

בביקורת אחרת, במשרד עורך דין בירושלים, מצאו המבקרים כי העברה בנקאית לחשבון בסך 9,500 ₪, לא נרשמה בספרי העסק. עו"ד הסביר כי: "מדובר בשכר טרחה המיועד לעורך דין, שכחתי להעביר לו". בביקורת נוספת, בחנות למוצרי חשמל בעיר, נמצאו העברות בנקאיות על סך 3,890 ₪, שלא הוצאו בגינן קבלות או חשבוניות. כשנשאל על כך, ענה בעל העסק: "הגעתי לעסק לא מזמן ולא הספקתי לראות את חשבון הבנק". 

 

במסגרת הביקורות הגיעו המבקרים גם לעסק לעיסוי רפואי במבשרת ציון, שם נמצא כי העברות בביט עבור העסק על סך 480 ₪ לא נרשמו בספרים. בעלת העסק בתגובה: "אני יושבת כל כמה זמן ומסכמת מה שחסר ומוציאה קבלה". בביקורת באטליז בירושלים עלה כי הפקדה בנקאית על סך 1,250 ₪ לא נרשמה בספרי העסק. כמו כן, נערכה קנית ביקורת מקדימה במקום שלא נרשמה בקופה הרושמת. תגובת בעל העסק: "העובד שטיפל בכם הוא לא קבוע בקופה ולכן לא רשם. לגבי העברה הבנקאית אין לי מושג אני צריך לבדוק את זה"

 

מבצע זה נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור  ושימור יכולת ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים. ‏

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה