פרויקט 'מדריך מחליף': המענה של עיריית ירושלים למחסור בגננות וסייעות



עיריית ירושלים, באמצעות אגף חברה ומינהל החינוך, מובילה פרויקט ייחודי בשם 'מדריך מחליף', אשר נועד לסייע ולחזק את צוותי הגננות והסייעות בגני הילדים ברחבי העיר, ובכך למנוע הפרעה בשגרת של ילדי הגן

צילום: פלאש 90

מגפת הקורונה המתמשכת מביאה עימה גל בידודים ומאומתים רבים ומהווה אתגר משמעותי, המקשה על גני הילדים בעיר לנהל את שגרתם היומיומית באופן סדור. מתוך הבנת הקושי ורצון לשמור על מסגרת חינוכם של ילדי הגנים, יזמה עיריית ירושלים פרויקט 'מדריך מחליף', במסגרתו חניכי המכינות הקדם צבאיות הקיימות בעיר נכנסים לגני ילדים לטובת סיוע לצוותי הגננות והסייעות בגני הילדים בעיר, ובכך מסייעים לצמצם את הפגיעה בשגרת יומם של הגנים ברחבי העיר.

המיזם מסייע באופן ישיר גם להורי ילדי הגן ומונע מהם טרדות מיותרות בזמן סגירת הגן עקב חוסר באנשי צוות. נכון להיום התכנית נתנה מענה לכ-230 ילדים בגנים השונים שהיו יכולים להיסגר.

"בכל יום שני בשבוע אנחנו יוצאים להתנדבויות דרך המכינה, אני בחרתי להתנדב בגני הילדים מתוך רצון לסייע לילדים ולהוריהם. אני מבינה כי לילדים קשה בלי המסגרת של הגן ומשמעמם להם בבית, ובמקביל להורים קשה למצוא סידור חלופי לגן ומפסידים ימי עבודה עקב שמירה על ילדיהם. במהלך התנדבות בגן יצרנו פעילויות ולקחנו חלק במשימות הגן השוטפות" כך מספרת ניקה טייקנה ממכינת 'הראל' בעיר.

מאחורי התכנית עומדת עיריית ירושלים, באמצעות בית נחמיה המחלקה לנוער באגף חברה ומינהל החינוך בעירייה. עוד יצוין, כי עיריית ירושלים הקימה גם מאגר סייעות בגנים שפועל מתחילת ינואר. לסייעות ניתן אישור לשכר תוספתי אם יסכימו לעבוד גם ביום החופשי שלהן, ועשרות סייעות בעיר התנדבו לקחת חלק במהלך זה. בזכות תוכנית זו, עשרות גנים נשארו פתוחים. בנוסף, הוקם מאגר סטודנטים שיכולים לתגבר ולמלא מקום בבתי הספר.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "ילדי הגנים בעיר הינם דור העתיד של עיר הנצח. אני מודה לחניכי וחניכות המכינות הקדם צבאיות, כמו גם לסייעות ולסטודנטים והסטודנטיות שנכנסו למאגר ההחלפות, על התגייסותם למטרה החשובה - סיוע בשמירה על שגרת מסגרת חינוכית לילדי הגן בעיר."


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה