פרויקט "בבניין" שמובילה עיריית ירושלים קטף פרסי הצטיינות ארציים



הפרויקט זכה בשני פרסים על עשייה ויזמות חברתית-קהילתית בזמן משבר הקורונה

הפרסים בהם זכה פרויקט "בבניין" ניתנו במסגרת פרס השלטון המקומי ומפעל הפיס ליחידת צעירים מצטיינת על יוזמה חברתית-קהילתית ייחודית בזמן משבר הקורונה ובאות העירוניות לשנת 2021 בקטגוריית 'שיפור העמידות הקהילתית בתקופת הקורונה.' בשתי התחרויות זכה הפרויקט במקום השני.

פרויקט "בבניין" נולד בזמן הקורונה ומטרתו היא לבנות קהילות סביב בנייני מגורים בעיר, על מנת לקרב בין שכנים ולקדם ערבות הדדית וסולידאריות בקהילה. מדובר במיזם חברתי שהחל לפעול לפני כשנה בשל התפרצות הקורונה, ובו חברים היום מעל 2,500  נציגי בניינים שמקדמים את המיזם בכלל השכונות. עתה פועלת עיריית ירושלים לגיוס חברים נוספים חדשים.

מהענקת פרס השלטון המקומי ומפעל הפיס ליחידת צעירים מצטיינת. צילום: דוברות עיריית ירושלים

זו השנה השלישית ברציפות שרשות הצעירים בעיריית ירושלים עולה לגמר תחרות 'יחידת הצעירים המצטיינת' של השלטון המקומי ומפעל הפיס. מדובר בתחרות ליחידות צעירים מצטיינות ברשויות המקומיות, במסגרתן סטודנטים וצעירים מייצרים שינוי חברתי.

בשנה שעברה זכתה עיריית ירושלים במקום הראשון בתחרות עם פרויקט כפר הסטודנטים של בית ישראל בשכונת גילה, שעובד זו השנה הרביעית, יוזם ומקיים פעילות בשכונה, בתמיכה ובליווי של רשות הצעירים.

המקומי ומפעל הפיס ליחידת צעירים מצטיינת. צילום: סיגל דניאל

במסגרת המיזם "בבניין" מתנדבים נציג או נציגה בבנייני מגורים משותפים, אשר לוקחים על עצמם לזהות את השכנים הזקוקים לסיוע, לדרוש בשלומם, לארגן פעילויות חברתיות משותפות בין השכנים, לרתום את השכנים לסיוע במידת האפשר ולשמש חוליה מקשרת בינם לבין המערכות השכונתיות (המינהל הקהילתי) והעירוניות. הפרויקט שם דגש על סיוע לתושבים עריריים ולכאלה הזקוקים לסיוע כלכלי, נפשי או לכל סיוע אחר.

מדברי השופטים במסגרת אות העירוניות לשנת 2021 על פרויקט "בבניין":

"פרויקט פורץ דרך לפיתוח כ-2,500 נציגויות בבניינים משותפים באמצעות מכלול פעילויות חברתיות שנועדו לחזק את החוסן הקהילתי. הפרויקט כלל בניית מנהיגות ברמת הבניין, טיפול בשכנים בודדים, ערכות הפעלה, הקמת גינות קהילתיות ברמת הבניין ויצירת פעילויות תרבות."

 

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "הצעירים הירושלמיים הם הלב הפועם של העיר ותרומתם לחוסנה החברתי לא יסולא בפז. נמשיך להשקיע בהם ולהעניק להם כלים שבעזרתם יוכלו לתרום ולחזק את הקהילות בהן הם חיים. העירייה תמשיך לפתח ולטפח את רשות הצעירים ואת פעילותה בשכונות העיר. אני גאה בכם על עשיה מבורכת ומרשימה לטובת הקהילה".

 

שלמה לוי, מנהל רשות הצעירים: "אני גאה בצוות רשות צעירים שמוכיח שנה אחרי שנה שהוא הצוות המחויב, המסור והטוב ביותר בארץ. צוות של אנשים צעירים ששמים את ירושלים בראש מענייהם והופכים אותה יום יום למקום טוב יותר".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה