פקחי מס הכנסה פשטו על עסקים בירושלים



במסגרת מבצעי ביקורות מס הכנסה שנערכו בירושלים בשבועות האחרונים נמצאו ליקויים בסכום של עשרות אלפי שקלים

עסקים בירושלים. צילום: יונתן זינדל

בשבועות האחרונים נערכו מבצעי ביקורות מס הכנסה בירושלים וביישובים הסמוכים, בעסקים מענפי המסחר, מתן השירותים, המקצועות החופשיים ומסעדנות. את הביקורות ניהלו עובדי פקיד שומה ירושלים 1 ופקיד שומה ירושלים 2 והם התרכזו בירושלים, מישור אדומים, מעלה אדומים, ביתר עילית וגוש עציון.

במהלך המבצעים נבדקו סה"כ 56 בתי עסק, בהם עסקים שנמצאו בהם ליקויים בביקורות קודמות ושקיבלו אזהרות במהלך השנה האחרונה. מתוך בתי העסק שנבדקו נמצא כי ב-7 עסקים לא נרשמו הכנסות כחוק.

בין העסקים שנמצאו בהם ליקויים, חנות למכירת מוצרי חשמל, שם מצאו כי העברה בנקאית בסך 56,750 ₪ לא נרשמה בספרי העסק. גם קניית ביקורת של קומקום שערכו המבקרים במקום לא נרשמה. תגובת בעל העסק לליקויים שנמצאו: "לגבי הקומקום יכול להיות שהעובד שלי לא הוציא חשבונית, ולגבי העברה בנקאית זה כסף שקיבלתי מחבר כהלוואה". בביקורת אחרת, בנגריה ביישוב הסמוך לירושלים, נמצאה העברה בנקאית על סך 20,000 ₪ שלא נרשמה בספרי העסק כנדרש. כשנשאל על כך ענה בעל הנגרייה: "אני אקפיד להוציא חשבונית מס קבלה בזמן". שני המקרים הועברו להמשך טיפול במשרד פקיד השומה. 

 

במהלך ביקורת אצל עורך דין בירושלים, נמצאו צ'קים על סך 19,000 ₪ שלא נרשמו בספרי העסק. תגובת עובדת המקום: "מדובר בשכר טרחה ואני ממתינה לעורך הדין שיגיע ויוציא קבלה". בביקורת במשפחתון בירושלים, הגיעו המבקרים למקום בעקבות מידע מקדים שהתקבל. במסגרת הביקורת נמצאו שלושה ילדים שאין לגביהם כל רישום, ועוד נמצא כי בעלת המשפחתון לא מנהלת ספרים בעסק. תגובת בעלת המקום: "אני לא מקבלת כסף, אני עוזרת לאנשים בהתנדבות".

 

מבצע זה נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור  ושימור יכולת ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה