פעוט נדבק בחיידק אלים, טיפול מהיר הציל את חייו



הרופאים הצילו את חייו של פעוט בן שנתיים שנדבק בחיידק אלים במיוחד, שגרם לזיהום במוחו וכמעט גם למוות

אל חדר המיון לילדים בהדסה עין כרם פונה השבוע פעוט בן שנתיים מאזור בית שמש, כשהוא מעורפל עד כדי איבוד הכרה ואפאטי לחלוטין.

 בית החולים הדסה. צילום: פלאש 90

ד״ר נעמה שוורץ, מומחית ברפואה דחופה ילדים בהדסה, אשר קיבלה את הפעוט בהדסה עין כרם:
״התינוק הובהל אלינו על ידי רופאת הילדים בקהילה, שבדקה אותו והבינה שמצבו דורש פינוי מיידי. היא לקחה את התינוק ואת ההורים במכוניתה אל חדר המיון לילדים ההדסה עין כרם.
כשהגיעו, קיבלנו תינוק שמערכות גופו בהלם. הוא לא תיקשר, היה אפאתי ועל גופו אחד מהסימנים הבולטים לחיידק אלים, כתמים סגולים.


מייד ערכנו אבחון מהיר לחיידק אלים והתברר שצדקנו בהערכה הראשונית - וזיהינו שהוא כבר במצב קשה מאוד עם זיהום במוח ואף בדם״.

ד״ר שוורץ והצוות החלו בטיפול מיידי. לדבריה, גם במהלך הטיפול התינוק היה חלש ובקושי הגיב, עד שלאחר מספר שעות החל להתאושש מעט.


״החיידק האלים גורם לשוק ולתגובה קשה ביותר של מערכות הגוף״, היא מדגישה. ״התינוק הובהל אלינו בזמן וחייו ניצלו, וזאת הודות לערנות ההורים, הרופאה המטפלת והצוות
במיון ילדים בעין כרם״.

ד״ר נעמה שוורץ. צילום: אבי חיון

מנהל מיון ילדים בהדסה עין כרם, ד״ר סער חשביה, מבקש להדגיש בפני ההורים: ״הסימנים על גופו של הילד, כתמים מפושטים שלא נעלמים כשלוחצים עליהם, עשויים להיות תמרור אזהרה בולט ומדאג, בליווי חום והכרה מעורפלת.
כשהחיידק האלים פולש לזרם הדם הוא יכול להוביל תוך שעות למחלה קשה ואפילו קטלנית, לזיהום ולדלקת קרום המוח, וליצור נזקים בלתי הפיכים, והשפעתו מהירה מאוד״.


ד״ר חשביה מדגיש כי השכיחות בקרב פעוטות עד גיל שנתיים גבוהה בהרבה מזו אצל האוכלוסייה הכללית, ולכן מפציר בהורים: ״היו עירניים, הזמן היא גורם קריטי. בכל מקרה של ספק אסור להמתין ומומלץ למהר לבדיקה אצל רופא הילדים בקהילה או לחדר המיון. הפעוט שטיפלנו בו וחייו ניצלו רגע לפני קריסה, כבר משתעשע עם רופאיו במחלקת הילדים ומרגיש טוב. בהחלט סיום חיובי ומשמח בדיוק לקראת החג״.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה