פיגוע דריסה סמוך למתחם התחנה: 12 לוחמי גולני נפגעו, אחד מהם קשה



12 חיילים שהיו בדרכם לסיור מורשת בכותל המערבי נפצעו בפיגוע דריסה, אחד מהם במצב קשה. המכונית נמצאה בבית ג'אלא, אחר הנהג המפגע מתנהל מצוד. הערכת המשטרה היא כי מדובר במחבל בודד שאינו משתייך לארגון טרור

12 לוחמי גולני נפצעו, אחד מהם באורח קשה, בפיגוע דריסה שאירע הלילה (ה') מלבד הפצוע הקשה, אחד החיילים נפצע בינוני והיתר קל. על פי עדי ראייה הרכב הפוגע הגיע מכיוון מרכז העיר, ובכיכר שצמודה אל מתחם התחנה עלה על המדרכה ופגע בחיילים שהתכוונו לחצות את הכביש. צוותי מד"א שהוזעקו למקום פינו את הפצועים וכוחות משטרה פתחו בחקירה. בתום סריקות אחר המחבל, רכבו אותר סמוך לבית לחם.

דובר צה"ל עדכן כי "במהלך האירוע, המחבל האיץ את רכבו לעבר לוחמי צה"ל שצעדו סמוך למתחם התחנה במסגרת פעילות צבאית. כוחות הביטחון מנהלים מרדף ללכידת המחבל". המצוד אחר המחבל מתמקד באזור בית לחם והעיירה בית ג'אלא מדרום לבירה.

 צילום: אורי דיוויס

עוד נמסר כי ההערכה היא שמדובר בפיגוע של אדם בודד, מתוך יוזמה פרטית, אולם נבחנת האפשרות שהפיגוע בוצע על רקע פרסום תוכנית המאה של הנשיא טראמפ או המתיחות הגוברת בהר הבית. במשטרת ירושלים נערכים לתגבור הכוחות לקראת סוף השבוע בעקבות הפיגוע, מחשש שיהיו ניסיונות לבצע פיגועים נוספים.

פאראמדיק מד"א עוז פולק, וחובש על אופנוע מד"א אלי פרחי סיפרו: "כשהגענו למתחם התחנה ראינו המולה, על המדרכה שכבו 3 צעירים ובסמוך התהלכו כ - 9 צעירים נוספים שנפגעו, ביצענו מיון ראשוני מהיר, אחד מהפצועים היה מחוסר הכרה, וסבל מחבלה רב מערכתית , כל השאר היו בהכרה מלאה, צעיר כבן 20 סבל מחבלות בראש ובגפים וסיפר לנו שרכב הגיע ופגע בהם, הפצוע השלישי ששכב סבל מחבלות קלות בגוף, שאר 9 הצעירים הנוספים שהתהלכו במקום, חלקם חשו ברע וחלקם סבלו מחבלות קלות מאוד. בסיוע כוח רפואה של צה"ל וחיילים שהיו במקום הענקנו לפצועים טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותם לבתי החולים. כשמצבו של אחד קשה, אחד בנוני, והשאר קל".

 זירת אירוע הדריסה, ירושלים | צילום: דוברות איחוד הצלה

ד"ר אלון שוורץ, מנהל יחידת הטראומה של שערי צדק, עדכן כי הלוחם שנפצע קשה סובל מחבלה רב-מערכתית ומפגיעת ראש קשה מאוד. לאחר בדיקות הדמיה הוא הועבר לחדר ניתוח ובוצע ניתוח דחוף. הניתוח הסתיים והוא הועבר ליחידה לטיפול נמרץ כשהוא מונשם ומורדם, מצבו כעת יציב אבל אי אפשר להגיד שלא נשקפת סכנה לחייו, שאר הפצועים עם פגיעות גפיים קלות ואני מעריך שהם ישוחררו בהמשך היום מהמיון".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה