פיגוע דקירה בגבעת המבתר: צעיר כבן 20 נפצע קשה, המחבל אותר ונוטרל



צעיר חרדי נדקר סמוך לתחנת הרכבת הקלה בגבעת המבתר • המחבל החשוד, נער ערבי בן 16 מענתא, נתפס במגרש כדורגל בשכונת שייח' ג'ראח ונורה במהלך המרדף אחריו • מפקד מחוז ירושלים שיבח את עבודת השוטר שנטרל את המחבל: "מדובר בזירה עם הרבה ילדים שמשחקים, ועדיין השוטר פעל במקצועיות"

פיגוע דקירה בירושלים: צעיר חרדי תושב העיר, בן 23, נפצע קשה באירוע דקירה היום (שבת) סמוך לתחנת הרכבת הקלה בגבעת המבתר.

המחבל בן 16, תושב ענאתא החדשה, הגיע לשטח ציבורי בין רחוב בר-לב לששת הימים, ודקר עובר אורח בגבו באמצעות סכין.

הסכין שנתפסה. צילום: דוברות המשטרה

בעקבות הדיווח על הדקירה של הולך הרגל, כוחות משטרה גדולים של מחוז ירושלים בפיקוד מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן, הגיעו למקום בתוך זמן קצר, סגרו את זירת האירוע והחלו בגביית עדויות ואיסוף ראיות. כוחות המשטרה החלו בסריקות אחר החשוד במעשה במספר מעגלים בהתאם לתיאור המחבל שהופץ ע״י משל״ט מחוז ירושלים.

במהלך הסריקות סמוך לשעה 17:00, שוטר מתחנת שלם של מחוז ירושלים, זיהה את המחבל החשוד בדקירה באזור מגרשי הכדורגל בשייח׳ ג’ראח (סמוך לציר חיים בר לב).

כשהבחין המחבל בשוטר ניסה להימלט רגלית, אך השוטר חתר למגע וביצע אחריו מרדף שבמהלכו טיפס השוטר על גדר ורץ בעקבותיו עם נשק שלוף. בשלב מסויים, המחבל הסתובב לכיוון השוטר עם חפץ בידו והשוטר שחש סכנה לחייו, ביצע ירי מדוייק לעברו וניטרל את המחבל.

זירת הפיגוע. צילום: דוברות המשטרה

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן קיים לאחר נטרול המחבל הערכת מצב עם כלל המפקדים בזירת נטרול המחבל, במהלכה שיבח את תפקוד השוטר שנטרל את המחבל ואמר: ״השוטר שנטרל הערב את המחבל הפגין ערנות, נחישות, חתירה למגע, אומץ לב ותושייה רבה. הירי המדוייק ותפקודו המקצועי- הוביל לנטרול המחבל ומנע פגיעה בחפים מפשע שהיוו בסביבתו. כך מצופה מכל שוטר במחוז ירושלים ובמשטרת ישראל. יש להמשיך ולדרוך את השוטרים לערנות מוגברת ודריכות בכל גזרות הפעילות. נמשיך לפעול נגד מחבלים וטרור באשר הם, למען ביטחון אזרחי ישראל״.*חקירת הפיגוע הוטלה על היחידה המרכזית של מחוז ירושלים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה