״פורים מאוחדים״ במקום עדלאידע: החגיגות בירושלים יתקיימו היום במתכונת מיוחדת



ראש העיר ומשפחות החטופים הגיעו להסכמה שתהלוכת שושן פורים תיערך השנה ברוח התקופה ועם תוכן מוזיקלי ועצמת קול מתאימים • בתהלוכה ישתתפו משפחות החטופים

צילום: דנה בר סימן טוב

עשרות אלפי אנשים צפויים להשתתף היום (ב', 25.3, שושן פורים) בתהלוכת "פורים מאוחדים" בירושלים. את התהלוכה יובילו בני משפחות החטופים, לצד מיצג סמל החטופים, שנמצאים בשבי בעזה כבר 171 יום, ו-134 עגורים צהובים כמניין החטופים

תהלוכת "פורים מאוחדים", בניהול אמנותי של תיאטרון הקרון, הותאמה לרוח התקופה והמתווה שלה גובש לאחר דיאלוג שקיימה עיריית ירושלים עם מטה משפחות החטופים באשר לאופי האירוע, שמה של התהלוכה והתוכן המוסיקלי. התוכן בבמות נבחר ותואם עם המשפחות, ובין היתר ינוגנו הפלייליסטים של החטופים.

את התהלוכה צפויות להוביל חלק ממשפחות החטופים, וביניהן משפחותיהם של ליאור רודאיף, רומי גונן, כרמל גת, איציק אלגרט, עופר קלדרון, עומר שם טוב, אוריאל ברוך וטל שהם.

התהלוכה תתקיים בסימן "ילדים גיבורים", הילדים של כולנו, שמתמודדים עם התקופה בגבורה ובאומץ. היא תכלול בובות שעוצבו ע"י מוסדות התרבות הירושלמיים, ילדי ירושלים, ילדים שפונו מביתם לבירה ואמנים ששבו משירות מילואים ארוך בגבולות, וכל זאת למען אחדות העם, חיזוק החוסן הלאומי והעלאת המורל.

בתהלוכה יצעדו גם קהילות מפונים, משפחות המילואימניקים וילדיהם וקבוצות ילדים מירושלים ומהמדינה כולה. תמצית החוסן הירושלמי והישראלי בצעדה עוצמתית אחת!

תהלוכת "פורים מאוחדים" מחזקת את החוסן של ילדי ישראל ונותנת גם מקום לשמוח במציאות המורכבת בה אנו חיים.

האירוע יחל בשעה 10:00 בסמוך למלון המלך דוד, ימשיך לכיכר צה"ל, משם תפנה התהלוכה לרחוב יפו, שמאלה לרחוב קינג ג'ורג' ותסתיים ברחבת המשביר הישן.

ממשפחות החטופים נמסר: ״אנו מודים לעיריית ירושלים ולראש העירייה, משה ליאון, על ההקשבה והנכונות להתאים את אירועי פורים בעיר לרוח התקופה. אנו רואים בעיר הבירה של מדינת ישראל כמגדלור המכווין את המדינה כולה בדרך הראויה והאחראית במשימה החשובה להשבת כלל בניה ובנותיה לארץ ישראל, החיים לשיקום, והחללים לקבורה. אין מצווה גדולה יותר ממצוות פדיון שבויים".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "ירושלים, בירת ישראל והבית של כולם, מציינת השנה את חג הפורים עם משפחות וילדי ירושלים והמדינה כולה. לצד זאת, איננו שוכחים לרגע את כאבן של משפחות החטופים, החללים והפצועים. התהלוכה שתתקיים היום בבירה היא תהלוכה שהותאמה לרוח התקופה. מטרתה היא לאחד את העם ולבטא תקווה, ניצחון רוח, עמידה איתנה וחוסן. עיר הבירה ירושלים שמחה וגאה לארח את כל בית ישראל, בתפילה לחזרת החטופים, לעתיד מבטיח, שלווה ואחדות".

באירוע 7 במות המתנה לתהלוכה לאורך המסלול:
חצר ימק"א: מנחה - השחקנית נעמי לבוב + תזמורת כלי הנשיפה ירושלים ע"ש איתן אביצור.
צומת ממילא: מנחה - האמנית יעל, את מגזימה + שירים עבריים לחג.
כיכר צה"ל: מנחה - חיים בן שמעון (חב"ש) + קפה אמאן ישראל.
כיכר ספרא: מנחה + המשוררת והיוצרת עמית צפריר. הופעות: לפני השיירה - חמישיית איתי בן נון. אחרי השיירה - DJ Shazo בשירים עבריים לחג.
בית יואל: מנחה - השחקן והתסריטאי חנן סביון. הופעות: לפני השיירה - צלילי העוד עם הזמר רמי דנוך. אחרי השיירה - DJ Shaygo בסט עברי לחג.
כיכר ציון: מנחה – שדרני רדיו ירושלים - אולפן פתוח.
רחבת המשביר הישן: מנחה - השחקן והבמאי יאיר להמן. הופעות: לפני השיירה - פולקעס. אחרי השיירה- שמאן שמאן ו-DJ Gondi.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה