עשרות קילוגרם סמים מסוגים שונים נתפסו בדירה שכורה



בפעילות שוטרי מחוז ירושלים נגד סחר בסמים, נעצרו לאחרונה ארבעה חשודים שסחרו בסמים באמצעות הרשת החברתית או תיבות דואר. לאחר שחקירתם הושלמה, הוגשו היום נגדם כתבי האישום

בשבועות האחרונים ניהלה היחידה ללחימה בפשיעה של מרחב ציון בירושלים, חקירה סמויה כנגד עבירות סחר בסמים. במהלך חקירה זאת התחקו בלשי היחידה אחר שלושה חשודים. החשודים נעצרו כשברשותם סמים מסוגים שונים ובכמויות גדולות, סכומי כסף רבים וחקירת הפרשייה הפכה לגלויה.

צילום: דוברות המשטרה

בתאריך 11.12.23, במהלך פעילות בלשי יל"פ מרחב ציון, נעצר נאשם תושב תל אביב בשנות ה-20 לחייו, ובחיפוש שערכו הבלשים ברכבו, אותרו סמים מסוג קנאביס וחשיש במשקל כולל של למעלה מ-2 ק"ג ובתצורות שונות: עשרות שקיות חלוקה, עוגיות, "אצבעות" חשיש ועוד. הנאשם שנעצר, הועבר לחקירה ביחידה.

ביום שלמחרת, 12.12.23, בשעות הבוקר פעלו הבלשים בשכונת רמות שבצפון העיר ירושלים. במהלך פעילות זאת, הבחינו בלשי היל"פ בנאשם (19, ירושלים) שעורר חשדם לאחר שנטל שקית גדולה ממקום מסתור, נכנס אל רכבו ועזב את המקום בנסיעה, עד שנעצר על ידי השוטרים. בחיפוש ברכבו, אותרה שקית גדולה שהכילה סמים מסוג קנאביס וחשיש במשקל של למעלה מק"ג ובתצורות שונות- עוגיות, סיגריות אידוי, "אצבעות" חשיש, שקיות חלוקה ועוד. כמו כן, ברשות הנאשם נתפס סכום כסף רב בסך אלפי ש"ח. הנאשם נעצר והועבר לחקירה במשטרה.

עוד באותו היום ובהמשך לפעילות זו, נעצר על ידי בלשי היל"פ נאשם נוסף (20, בית"ר עילית) ששוכר דירה בצפון העיר ירושלים ובה מאחסן את הסמים, וממנה גם מספק לסוחרים אחרים, כמו אלו שנעצרו מוקדם יותר. בחיפוש בדירתו, איתרו הבלשים סמים מסוגים שונים במשקל רב של למעלה מ-15 ק"ג ביניהם, מאות שקיות חלוקה המכילות סם מסוג קנאביס ומריחואנה במשקל כולל של למעלה מ-3.5 ק"ג, עוגיות שמן קנאביס, קופסאות המכילות קנאביס במשקל של למעלה מ-7 ק"ג, "פלטות" ו"אצבעות" חשיש, ושקית גדולה שהכילה כרטיסי גירוד ובהם הנחות לקניות סמים.

מחקירת המשטרה עלה כי מדובר בשלושה נאשמים שביצעו את הסחר בסמים מבלי שהכירו זה את זה, תוך שימוש בפלטפורמת הרשת החברתית- "טלגרם". עוד עלה בחקירה כי שיטת פעולתם הייתה השארת הסם על ידי אחד החשודים במקום מסתור כגון ארון חשמל, איסופו והשארת סכום כסף במקום המסתור על ידי חשוד אחר.

מעצרם של הנאשמים האלו, מצטרף למעצר נוסף בתאריך 11.12.23 של חשוד ששהה בבריחה ימים ארוכים. בתאריך 3.12 ערכו בלשי יל"פ ציון חיפוש בביתו של הנאשם (21, גבעת זאב) שם אותרו עשרות גרם של סמים מסוג קוקאין ודוסה וסכום כסף בסך עשרות אלפי ש"ח. מחקירת מקרה זה עלה כי הסחר בסמים בוצע תוך שימוש בתיבות דואר שבבניין מגוריו. עוד נמצא במהלך החקירה כי הנאשם השתמש ורכב על גבי קטנוע, זאת על אף שלא הוציא רישיון נהיגה מתאים כלל.

צילום: דוברות המשטרה

מעצרם של כלל הנאשמים הוארך בבית המשפט מעת לעת לטובת מיצוי פעולות החקירה בעניינם. בימים האחרונים הושלמה החקירה וגובשה תשתית ראייתית בהתאם. היום הגישה יחידת תביעות של מחוז ירושלים כתבי אישום כנגד שלושת הנאשמים בגין עבירות- החזקה / שימוש בסמים שלא לצריכה עצמית, קשירת קשר לעשות פשע ו-יצוא, יבוא, מסחר הספקה סמים מסוכנים, כל נאשם על פי חלקו, והפרקליטות הגישה כתב אישום כנגד הנאשם הרביעי.

״משטרת ישראל תמשיך לפעול נגד נגע הסמים, בדגש לסוחרי ומפיצי הסמים בניגוד לחוק״, נמסר מהמשטרה. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה