עשרות עובדי מוזיאון ישראל הפגינו הבוקר: "מנצלים את המצב לפגוע בנו"



270 עובדים במוזיאון ישראל בירושלים, שהוצאו לחל"ת בחודש מרץ, הפגינו הבוקר נגד דרישת הנהלת מוזיאון ישראל לקצץ בשכרם כתנאי לפתיחת המתחם: "ניתן להימנע מהפגיעה בעובדים, שכבר תרמו ארבעה חודשי חל"ת"

הפגנת עובדי מוזיאון ישראל היום בירושלים. צילום: אגף הדוברות בהסתדרות

עשרות עובדיו, שהוצאו לחל"ת ולא הוחזרו, הפגינו היום (שלישי) בכניסה למוזיאון במחאה, ונשאו שלטים עליהם נכתב בין היתר "זה לא כל כך נעים לראות מוזיאון סגור", "אנחנו לא שקופים" ו"מפסיקים לשתוק".

270 עובדי המוזיאון, מתפקידים שונים, הוצאו לחל"ת באמצע חודש מרץ. העובדים עדיין בחל"ת ושערי המוזיאון סגורים, וזאת למרות שתנאי התו הסגול מאפשרים את פתיחתו וכל שאר המוזיאונים הגדולים בישראל כבר נפתחו לקהל.

מההסתדרות נמסר כי "עד כה נהגה נציגות העובדים באחריות, ביקשה לשבת למו"מ לפתרון המשבר ולהחזיר את העובדים לעבודה סדירה כפי שהוסכם ערב משבר הקורונה. ההסתדרות במרחב ירושלים ויו"ר ועד עובדי המוזיאון גיורא אלון מתריעים כי אם הנהלת המוזיאון לא תתעשת, לא יהיה מנוס מהכרזת סכסוך עבודה במוזיאון ונקיטה בצעדים ארגוניים."

ממוזיאון ישראל נמסר בתגובה: "הנהלת מוזיאון ישראל נלחמת על כל אחד ואחת מעובדיה, והגישה כבר לפני כחודש וחצי מתווה שלפיו יתאפשר לפתוח את המוזיאון בחודש אוגוסט ולהחזיר את כל העובדים. זאת ללא פיטורין וללא פגיעה בזכויותיהם הסוציאליות, תוך הפחתת שכר מינימלית של כ-5% בממוצע. אנו קוראים לוועד העובדים ולהסתדרות לסיים את המו"מ בהקדם ולאפשר את פתיחת המוזיאון".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה